چمران در جمع خبرنگاران:

شورای شهر به دنبال افزایش سرانه فضای سبز تهران است

چمران گفت: شورای شهر ششم به دنبال افزایش سرانه فضای سبز تهران است و نمی‌خواهد هیچ درختی قطع شود.
کد خبر: ۴۹۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ - 04January 2022

ما به دنبال افزایش سرانه فضای سبز هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه شورای شهر با اعضای دوره پنجم در خصوص موضوع برج باغ‌ها، اظهار داشت: این جلسات برای این است که مسئله برج باغ‌ها به صورت علمی و جدی بررسی شود.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور اعضای شورای دوره قبل و اساتید دانشگاه و برخی کارشناسان برگزار شد نظرات همه گفته شد و این جلسات با حضور متخصصین شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه نقاط قوت و ضعف بررسی شد؛ در حوزه برج باغ‌ها باید به یک نتیجه متعادل دست پیدا کنیم.

چمران افزود: نباید خیلی سخت‌گیری در این حوزه صورت گیرد هرچند که هر چقدر در حوزه قطع درختان سخت‌گیری کنیم خوب است و ما این کار را می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کاری نکنیم که درختان را به گونه‌ای قطع کنند و پروانه صادر نشود. امروز شاهد آن هستم که متاسفانه درختان قطع شدند و پروانه‌ای صادر نشده است و همچنین به فضای سبز ما اضافه نشده است.

رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که به میزان فضای سبز اضافه شود و درختی قطع نشود.

چمران گفت: مردم به آنچه نیاز دارند و می‌توانند بسازند از آن منتفع می‌شوند نه اینکه آسیب ببینند ضرر کنند؛ با طرحی که وجود دارد مردم آسیب خواهند دید.

وی افزود: با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی شهر تهران موافق ساخت برج‌های بلند نیستم. باید دید آنجا که برج ساخته شده درخت وجود داشته یا خیر.

چمران درباره طرح جمعیت‌پذیری منطقه ۲۲ گفت: موضوع جمعیت پذیری یک طرح جامع و تفصیلی دارد که در دوره قبل بازنگری شده است؛ آن همه جذب جمعیت نباید بیش از حد باشد چراکه موضوع آب، فاضلاب و کمبود فضای آموزشی و ... بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه آنچنان ساختمان و فروشگاه ساختند که دچار کمبود فضای آموزشی شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها