رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:

سردار سلیمانی در ماموریت‌ها همواره به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شد

امیر پوردستان گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی مدیری جهادی بود و همواره در میانه میدان نبرد حاضر می‌شد، اما در ماموریت‌ها توسل به حضرت زهرا (س) را سرلوحه امور خود قرار می‌داد.
کد خبر: ۴۹۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 04January 2022

سردار سلیمانی در ماموریت‌ها همواره به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امیر «احمدرضا پوردستان» رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش عصر امروز در همایش روز مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در سالن اجتماعات شهید خزعلی آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار داشت: حضور در جمع ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و مردم ولایتمدار شهر کریمه اهل بیت (س) فرصتی بسیار مغتنم و ارزشمند است.

وی افزود: سخن گفتن از شهید سلیمانی کار سخت و دشواری است و زبان الکن و قلم‌ها قاصر است از وصف هدایت‌های میدانی این سردار بزرگ که پیوسته توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کرد.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه عظمت روح، جسم را به زحمت می‌اندازد، عنوان کرد: وقتی روح عظمت یافت، غذا و استراحت، کم و کار، تلاش، مسئولیت پذیری و تعهد زیاد می‌شود و جسم در برآوردن حاجات روح به سختی می‌افتد.

وی ادامه داد: روح بزرگ است که به سبب آن، انسان در نیمه شب از بستر گرم بر می‌خیزد و خواب را بر خود حرام کرده و به نماز شب می‌ایستد و چنین انسان‌هایی آسایش دیگران را به آسایش خود ترجیح می‌دهند.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: به سبب همین روح بزرگ و متعالی است که انسان حاضر می‌شود سینه خود را در برابر دشمن برای دفاع از باور‌ها و اعتقادات و در راه اعتلای دین و قرآن، سپر کند.

وی با اشاره به سخن شهید مطهری در باره امام حسین (ع) ابراز کرد: در نظر این متفکر شهید، سیدالشهدا (ع)، دارای روح بزرگی است که حاضر است سرش بالای نیزه رود و جسم مطهرش زیر سم اسبان قرار گیرد، اما حاضر نیست در برابر ظلم و ستم دشمنان، سر خم کند.

امیر پوردستان گفت: شهدای عزیز بخصوص سردار سلیمانی درس گرفته از چنین مکتب و امامی هستند که تنها در برابر دشمن تا آخرین نفس ایستاد و تسلیم ظالم نشد.

وی گفت: حاج قاسم به محض اطلاع از محل درگیری، با هر وسیله‌ای خود را به آنجا می‌رساند، اما در لحظات حساس، همواره به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شد.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش اطاعت محض از ولایت را از ویژگی‌های مهم شخصیتی سردار سلیمانی برشمرد و ادامه داد: این سردار شهید همچون مالک اشتر برای حضرت علی (ع) بود و هر زمان، فرمانی از رهبری عزیز می‌رسید، با تمام وجود اطاعت می‌کرد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم فرمانده بدون مرز و مصداق تعبیر حدیث پیامبر اکرم (ص) که «هر کس فریاد کمک خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست»، بود.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه سردارسلیمانی اقدامات راهبردی بسیار زیادی را انجام داده، گفت: حاج قاسم یک فرمانده راهبردی، نظامی برجسته و دیپلمات قوی بود و این صلاحیت و قابلیت‌ها را داشت که اندیشه نظامی را با اندیشه سیاسی تلفیق کند و محیط را تحلیل و راهبرد متناسب اتخاذ نماید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بود که همه نظامیان جهان در برابر او سر تعظیم فرود آوردند و حتی دشمنانش تعابیر برترین ژنرال قرن و فرمانده سایه‌ها را برای او به کار بردند.

امیر پوردستان در یخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در مورد جوانان گفت: امروز شهدا و حاج قاسم انتظار دارند جوانان پرچم را به دست بگیرند تا تمدن بزرگ اسلامی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: پرچمدار باید اهل بصیرت و صبر باشد، در مواجهه با سختی‌ها جزع و فزع نکند و با تبعیت از رهنمود‌های ولایت فقیه، دشمنی را که لباس دوست بر تن کرده و ادبیات دوستانه به کار می‌برد، بخوبی بشناسد.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش عنوان کرد: ما در حال رسیدن به قله‌های سرافرازی هستیم و در این مسیر، فشار دشمن روزبروز بیشتر می‌شود و باید صبر توام با بصیرت و ولایتمداری را پیشه خود سازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها