مراسم سالگرد شهید سلیمانی در بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و یاران همراهش، عصر امروز با حضور رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در سالن شهید خزعلی گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه (س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ - 04January 2022

مراسم سالگرد شهید سلیمانی در بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور برگزار شد/// در حال بارگذاری عکس نمایهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت روز مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و یاران همراهش، امروز در سالن شهید خزعلی گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه (س) قم برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا عباس ذاکریان معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به سخنانی از سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: کسی که از خدا بترسد، خدا همه چیز را از او می‌ترساند و بخاطر همین ویژگی بود که همه دنیا از ابهت حاج قاسم ترسیدند و او از هیچ قدرتی نترسید.

همچنین امیر «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوی اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش در سخنانی عنوان کرد: حاج قاسم یک فرمانده راهبردی، نظامی برجسته و دیپلمات قوی بود و این صلاحیت و قابلیت‌ها را داشت که اندیشه نظامی را با اندیشه سیاسی تلفیق کند و محیط را تحلیل و راهبرد متناسب اتخاذ نماید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بود که همه نظامیان جهان در برابر او سر تعظیم فرود آوردند و حتی دشمنانش تعابیر برترین ژنرال قرن و فرمانده سایه‌ها را برای او به کار بردند.

در این مراسم محمد میرزایی از شاعران حماسی، قطعه شعری را در وصف حاج قاسم و مذمت اقدام شوم ترامپ قرائت کرد و همزمان کلیپ شهر قاسم آباد پخش شد.

همچنین مراسم با حضور پیکر‌های مطهر دو شهید تازه تفحص شده به نام‌های «سید محمد حسینی» از شهدای فاطمیون و شهید «محمد حسن خجسته راد» از شهدای دفاع مقدس حال و هوایی دیگر به خود گرفت و خانواده‌های معظم این دو شهید گرانقدر با حضور امیر پوردستان تقدیر شدند.

در ادامه، تابلو نقاشی خط چهره شهید سلیمانی اثر هنرمند «احمد دیزرانی» با حضور مسئولان حاضر رونمایی شد و گروه سرود میثاق نیز سرودی را در وصف شهدا اجرا کردند.

مرثیه سرایی سید علی حسینی نژاد بخش دیگری از مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی بود و در پایان، مزار مطهر شهدای مدافع حرم و پنج شهید گمنام با حضور خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی شد.

در این مراسم، سردار موحد فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، سید مجتبی سبحانی عضو شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مسئولان شهرداری، پیشکسوتان دقاع مقدس و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

قطعه ۳۱ آرامستان بهشت معصومه (س)، با داشتن ۴۲۳ شهید فاطمیون و زینبیون و دو شهید ایرانی، بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار