وزیر ارشاد:

انقلاب اسلامی اساسا انقلاب فاطمی بوده است

اسماعیلی با بیان اینکه آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در ایام فاطمیه در سال ۱۳۴۱ آغاز شد،گفت: انقلاب اسلامی اساسا انقلاب فاطمی بوده است.
کد خبر: ۴۹۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 05January 2022

انقلاب اسلامی اساسا انقلاب فاطمی بوده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آئین سوگواره فاطمی، اظهار داشت: به روح بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستم که این روز‌ها محافل و مجالس زیادی در سراسر کشور به نام ایشان برگزار شده است.

وی افزود: دی در دوران دفاع مقدس از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در سال ۱۳۶۵ دو عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ انجام شد که خانواده‌های ایرانی شهدای زیادی را تقدیم راه استقلال کشور خود کردند.

وزیر ارشاد ادامه داد: بسیاری از شهدایی که در آن روز‌ها به خاک افتادند نام مقدس بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهراء را بر زبان خود داشتند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: انقلاب ما اساسا انقلاب فاطمی بوده است. آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در ایام فاطمیه در سال ۱۳۴۱ آغاز شد. تقویم انقلاب اسلامی را اگر ببینید تمام روز‌های آن به نام حضرت فاطمه الزهراء (س) و فرزندان بزرگوار او شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: تمامی حماسه‌ها و افتخار آفرینی‌های مردم ایران زیر نام حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان او رقم خورده است.

وزیر ارشاد یادآور شد: جامعه فرهنگی و هنری ما به عنوان پیشتازان جامعه بزرگ ایران عشق و ارادت فراوانی به مکتب اهل بیت (ع) دارند که یکی از نماد‌های وحدت در جامعه امروز ایران است.

اسماعیلی عنوان کرد: جامعه فرهنگی و هنری ایران در تمامی این سال‌ها به خوبی نشان داده است که در تمامی عرصه‌ها در ذیل پرچم اهل بیت (ع) در حال افنخار آفرینی بوده است.

وی اظهار داشت: در همین اتفاقات اخیر و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اثری که روح الامینی خلق کرد موجب آرامش فراوانی در جامعه ایران شد.

وزیر ارشاد در پایان گفت: جامعه فرهنگی و هنری ایران در تمامی عرصه‌ها پیشگام، حماسه ساز و افتخارآفرین بوده است. مراسم امروز هم گوشه‌ای از این عشق و ارادت بی پایان ما به اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

انتهای پیام/134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار