مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید «سلیمانی» آحاد جامعه را فرزندان انقلاب می‌دانست

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در نگاه شهید سلیمانی آحاد جامعه با هر نوع گرایش و سلیقه‌ای فرزندان انقلاب بودند و قلب او برای همه آن‌ها می‌تپید؛ بر همین اساس خدمت به قشرهای مختلف مردم را ضروری می‌دانست.
کد خبر: ۴۹۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 05January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشتی با عنوان «سرباز ولایت» امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مدیران بهزیستی استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: دامنه اطلاع‌رسانی‌ها، بیان حقایق و آگاهی‌ها در خصوص سردار سلیمانی گسترده شده به حدی که بسیاری از انسان‌هایی که از روی جهل، تحریف و بازی رسانه‌ای که دشمن در جنگ روانی به راه انداخته بود به شهید سلیمانی به‌عنوان دشمن می‌نگریستند ابراز ندامت کردند.

وی افزود: امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه تلاش دارد که شهید سلیمانی را ابر تروریسم معرفی کند تا عمل ضدبشریت خود را توجیه کند اما افکار عمومی جهان و صاحبان خرد و اندیشه در دنیا مدعی شدند که ترور سیدالشهدای مقاومت غلط بزرگی بوده که به‌آسانی نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ما آشکار بود که در وجود پاکیزه شهید سلیمانی به‌عنوان یک خادم و رزمنده صادق چیزی جز بندگی خدا، خدمت به خلق‌الله و ادای تکلیف و وظیفه موج نمی‌زند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی دامنه معرفت ما نسبت به این شهید والامقام بیشتر شده، تصریح کرد: ۱۳ دی که مصادف با شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی است در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز مقاومت نام‌گذاری شده است. با این منطق که ما در ۱۳ دی یک شخصیت آرمانی و تراز مکتب اسلام را که رهبر معظم انقلاب اسلامی او را صاحب مکتب معرفی کردند بعد از یک‌عمر مجاهدت ایثار ازخودگذشتگی، درراه خدا تقدیم کردیم، این روز یوم‌الله شد.

یوسفعلی‌زاده گفت: این روزهای خدایی به یک نماد برای معرفی یک انسان تراز انقلاب اسلامی تبدیل شد. روزهای خدایی را بندگان صادق، مخلص و فداکار خدا می‌سازند آن‌ها که برای کسب رضایت الهی در برابر سختی‌ها و مشکلات استقامت می‌کنند و برای رفع آن‌ها از هیچ مجاهدتی دریغ نمی‌کنند. شهید سلیمانی این روز را ساخت و در حافظه تاریخی انقلاب خواهد ماند. این روز برای آزادیخواهان و رزمندگان جبهه مقاومت مبدأ تحول شگرف و حرکتی بر ضد منافع استکباری شده و قوی‌تر از گذشته این راهبرد را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: منطق شهید سلیمانی امروز عالم‌گیر شده کسانی که به این الگو تأسی می‌کنند جغرافیا و مرز نمی‌شناسند و آزادیخواهان دل در گرو سیدالشهدای مقاومت دارند.

این مسئول ادامه داد: شهید سلیمانی صادقانه بر عهدی که باخدا بسته بود ماند و اخلاص را سرلوحه جهاد خود قرارداد. او اهل خودنمایی و ریا نبود و در اوج اشتهار و افتخار، ساده‌ترین رفتارها و اقدامات را انجام می‌داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت شهید سلیمانی را ضروری دانست و ابراز داشت: تابلو شناخت شخصیت شهید سلیمانی را رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش روی چشم ما قرار دادند، به فرموده معظم له سردار دل‌ها مظهر صدق و مظهر اخلاص بود که این دو صفت آرزوی هر انسانی است و هر کسی قادر نیست به این دو صفت متخلق شود اما شهید سلیمانی آن را محقق کرد.

یوسفعلی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردار شهید سلیمانی دو صفت دیگر را برای سیدالشهدای مقاومت برشماری کردند که نشانگر عمق نگاه و شناخت ایشان نسبت به این شخصیت بزرگ است. معظم له شهید سلیمانی را ملتی‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی می‌دانند و درعین‌حال در بیرون از مرزها، امتی‌ترین فرد بود و به امت اسلام تعلق داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی به آرمان‌ها و اعتقادات مردم اهمیت می‌داد و خود را وقف مردم کرده بود. در نگاه شهید سلیمانی آحاد جامعه با هر نوع گرایش و سلیقه‌ای فرزندان انقلاب بودند و قلب او برای همه آن‌ها می‌تپید؛ بر همین اساس خدمت به قشرهای مختلف مردم را ضروری می‌دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان داشت: ما که در حال خدمت به مردم هستیم باید سیره عملی شهید سلیمانی را بپذیریم و از سبک زندگی سیدالشهدای مقاومت درس بگیریم.

این مسئول بابیان اینکه هرکدام از ما باید روایتگر انسان‌های صادق و مخلص باشیم، خاطرنشان کرد: در جنگ روایت‌ها، تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه ملت خواستند جهاد تبیین کنند. جهاد تبیین جنگ در مسیر تقابل با تحریف‌ها و دروغ‌پردازی‌های دشمن است. دشمن در میدان‌های مختلف قادر به رویارویی با امت اسلام و مجاهدان نبوده و با عملیات بی‌رحمانه روانی به دنبال آن است که ما را از مسیری که تاکنون در طول حیات انقلاب اسلامی طی کرده‌ایم و پر از موفقیت است پشیمان کند لذا باید با جهاد تبیین این توطئه شوم دشمن را خنثی کنیم.

یوسفعلی‌زاده بابیان اینکه شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود، گفت: شهید سلیمانی همان‌طور که در میدان جهاد نظامی بود به‌عنوان یک فرمانده مقتدر ایفای نقش می‌کرد در جهاد تبیین نیز برای بیان حقایق و دفاع از اصول انقلاب اسلامی لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، بر همین اساس سیره عملی سیدالشهدای مقاومت را باید بشنویم، بیاموزیم، بپذیریم و مؤمنانه مبنای عمل قرار دهیم و به او تأسی کنیم و جا پای این شهید والامقام بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار