مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تداوم راه شهدا در خدمت به مردم است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جهاد در لایه‌های مختلف زندگی وجود دارد. امروز هرکسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صادقانه خدمت می‌کند و به دنبال رفع مشکلات و گشایش کار مردم است، تداوم‌بخش راه شهداست.
کد خبر: ۵۰۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ - 24January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برنامه رادیویی «مردم و مسئولین» که به‌صورت زنده از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار داشت: شهیدان بالاترین کار خیر و پسندیده را انجام دادند و «عند ربهم یرزقون» شدند.

وی افزود: شهدا با قول و عمل به مقام قرب الهی رسیدند. هرچند زبان از بیان حماسه‌آفرینی‌های آن‌ها قاصر است، اما باید تلاش کرد تا قطره‌ای از دریای ایثار و ازخودگذشتگی مجاهدان راه خدا بیان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند؛ بر همین اساس نشر ارزش‌های ایثار، شهادت و مقاومت یک تکلیف همه‌جانبه، فرابخشی و فرا سازمانی است و همه گروه‌ها و تشکل‌ها موظف هستند به میدان بیایند و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق این مهم گام بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی استان خراسان رضوی از پیکر 16 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: شهیدان جاذبه‌ای دارند که هر زمان به صدای آن‌ها گوش فرا دهیم سخنانشان را خواهیم شنید. پیکر مطهر شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم در اقصی نقاط استان حضور پیدا کرد و همچون باران رحمت آحاد مردم را بهره‌مند ساخت.

یوسفعلی‌زاده به تداوم جهاد و مبارزه اشاره کرد و گفت: جهاد در لایه‌های مختلف زندگی وجود دارد. امروز هرکسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صادقانه خدمت می‌کند و به دنبال رفع مشکلات و گشایش کار مردم است هم‌سنگر شهیدان است و تداوم‌بخش راه شهداست.

وی ابراز داشت: دشمن به دنبال پشیمان سازی مردم از عملکرد درخشان خود در طول 43 سال حیات انقلاب اسلامی است اینکه تلاش می‌شود جامعه علی‌رغم مشکلات، سرزنده باقی بماند جهاد است.

این مسئول نقش زنان در انقلاب اسلامی را تعیین‌کننده دانست و بیان داشت: صفحات پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت پر از جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های زنان در عرصه‌های مختلف است. هرکجا میدانی بازشده زنان مردانه پای آن ایستادند و ایفای نقش کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه در خصوص مأموریت‌های اداره‌کل در حوزه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها، احداث یادمان‌های شهدای گمنام، تألیف آثار ادبی و برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها