مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خواستار شد؛

پشتیبانی شهرداری مشهد از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سردار «یوسفعلی‌زاده» در دیدار با «باغ‌گلی» حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد را از اجرای برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تبلیغات محیطی و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس ضروری دانست.
کد خبر: ۵۰۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 18January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «حسین باغ‌گلی» معاون فرهنگی و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد امروز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به‌عنوان اولویت اداره‌کل حفظ آثار استان در حال انجام است. تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، احداث یادمان شهدای گمنام، تألیف کتاب و برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود.

وی افزود: درگذشته اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در شهرستان‌ها گسترش مأموریتی نداشت اما با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در تمامی شهرستان‌ها این مهم محقق شد و این دفاتر با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار در جهت اجرای مأموریت‌های محوله گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته ۹۰ عنوان برنامه پیشنهادی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و همچنین دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به‌تمامی دستگاه‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده که بحمدالله با مشارکت دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردمی برنامه‌های خوبی در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی استان از پیکر مطهر ۱۶ شهید گمنام و شناسایی‌شده دفاع مقدس و مدافع حرم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های که صورت گرفت پیکر مطهر ۱۵ شهید دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در یک هزار و ۵۰۰ نقطه در مشهد و شهرستان‌ها حضور پیدا کردند و امت حزب‌الله با حضور گسترده خود در مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهدا از فیض این حضور بهره‌مند شدند.

وی در ادامه حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد را از طرح تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، تبلیغات محیطی و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس ضروری دانست.

این مسئول تعامل بیش‌ازپیش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و شهرداری مشهد را جهت اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های مشترک خواستار شد.

ضرورت نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس

باغ‌گلی نیز در این نشست اظهار داشت: پیشرو بودن اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در اجرای مأموریت‌ها، قدرت اثرگذاری برنامه‌ها را افزایش داده است.

وی در ادامه نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را لازم دانست و گفت: همه فعالیت‌هایی که به پشتوانه تشکل‌های مردمی انجام می‌شود گذرگاهی است که مردم در عرصه‌های اجتماعی وارد شود و به توانمندهای لازم دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه به زمینه‌های همکاری مشترک اشاره کرد و بیان داشت: یکی از عرصه‌هایی که باعث تعامل بیش‌ازپیش شهرداری مشهد و اداره‌کل حفظ آثار استان می‌شود نقش‌آفرینی این اداره‌کل در برنامه‌ریزی فرهنگی سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۴ است که توسط سازمان در دست تدوین است.

این مسئول در پایان آمادگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اعلام کرد.

در این نشست طرفین در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سازمان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار