مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس نیازمند احساس مسئولیت همگانی‌ است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: روح حاکم بر گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس آن است که همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردمی احساس مسئولیت مشترک داشته باشند و در راستای تحقق این مهم نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۵۰۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 25January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس امروز به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان ارائه کرد و اظهار داشت: در سامانه defadoc.ir ویژه ثبت برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس، در طول دی‌ماه حدود ۵ هزار فعالیت ثبت‌ شده است که یک هزار و ۵۰۰ فعالیت مربوط به مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکرهای مطهر ۱۷ شهید گمنام و شناسایی‌شده دفاع مقدس و مدافع حرم است که در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) و هم‌زمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت انجام‌گرفته است. جمعیتی که در برنامه‌های استقبال از شهدا حضور مستقیم داشتند بیش از یک‌میلیون نفر تخمین زده شده‌اند.

وی افزود: بر اساس بررسی صورت گرفته از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استان خراسان رضوی در بین ۲۴ استانی که در ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام بوده است استان برتر معرفی‌شده و تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه دستگاه‌های اجرایی استان، ساختارها، تشکل‌های مردمی و قشرهای مختلف قابل‌تقدیر است.

این مسئول تصریح کرد: به همت مسئولین دانشگاه گناباد یادمان شهدای گمنام این دانشگاه قبل از تدفین شهدا احداث‌شده، بعد از برگزاری مراسم تدفین شهدای گمنام در استانداری خراسان رضوی، سپاه امام رضا (ع)، میدان شهدا، بوستان ملت و صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مجتمع آموزشی تربیتی مفتاح و بوستان ارغوان شهر نیشابور پیگیری‌های لازم جهت احداث یادمان در بازه زمانی شش‌ماهه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به‌ضرورت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به همه دستگاه‌ها و ساختارها ابلاغ‌شده است. روح حاکم بر گرامیداشت مناسبت‌های این حماسه جاوید آن است که همه احساس مسئولیت مشترک داشته باشند و در راستای تحقق این مهم نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها را موفق و پربرکت دانست و خاطرنشان کرد: بحمدالله این دفاتر به پشتوانه پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار اقدامات مؤثری را در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به انجام رسانده‌اند.

وی یادآور شد: بر اساس الگوی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها، به دنبال تعیین نمایندگانی در دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان هستیم تا پیگیر مأموریت‌ و برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان باشند. امیدواریم باتدبیری که اندیشیده می‌شود این مهم عملیاتی شود.

این مسئول در ادامه به گزارش طرح تدوین دانشنامه دفاع مقدس که مصوبه استانی است اشاره کرد و حمایت شهرداری مشهد و سازمان برنامه‌وبودجه استان را از این طرح ضروری دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ثبت برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در سامانه defadoc.ir و گزارش اقدامات و ثبت خلاصه برنامه بعد از اجرا در این سامانه را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار