معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی:

پیام گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پویایی و بالندگی است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: یکی از آفت‌هایی که گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی را تهدید می‌کند مناسبت‌زدگی و عادی شدن مناسبت‌هاست؛ بر همین اساس باید مراقبت کرد که برگزاری گرامیداشت‌ مناسبت‌های دفاع مقدس از این آفت دچار آسیب نشود.
کد خبر: ۵۰۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 25January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در خلق حماسه دفاع مقدس مجاهدانی از کشورهای مختلف حضور داشتند لذا پیام دفاع مقدس بین‌المللی است.

وی افزود: با توجه به نقش خراسان در دفاع مقدس و همچنین حضور زائران خارجی بارگاه منور رضوی، سکونت جمعی از غیر ایرانی‌ها در مشهد و وجود نمایندگی وزارت امور خارجه، نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه‌المصطفی در مشهد که کارکرد بین‌المللی دارند نباید از جهانی بودن دفاع مقدس در این شهر غافل شد و باید اقدامات درخور شأنی در این حوزه صورت بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش جوانان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جوانان و همچنین نقشی که در دفاع مقدس ایفا کردند باید نقش جوانان در این حماسه عظیم به‌صورت مجزا احصا و جامعه ارائه شود لذا مجموعه‌ای باید متولی این امر شود و در جهت تحقق این امر تلاش کند.

وی در ادامه به تبیین ضرورت پاسداشت مناسبت‌های دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: در مورد مناسبت‌های مذهبی و انقلابی تجربه‌هایی وجود دارد که برخی موفق و برخی ناموفق بوده‌اند که باید از آن در برگزاری گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس استفاده کرد.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: یکی از آفت‌هایی که گرامیداشت روزهای مهم و تاریخی را تهدید می‌کند مناسبت‌زدگی و عادی شدن مناسبت‌هاست؛ بر همین اساس باید مراقبت کرد که برگزاری گرامیداشت‌ها عادی نشود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تولید محتوا و استفاده از محتواهای خوب تولیدشده در مناسبت‌های دفاع مقدس را ضروری دانست و هدف‌گذاری مبتنی بر محتواهای تولیدی را خواستار شد.

این مسئول میزبانی شایسته مردم خراسان رضوی از پیکر 17 شهید گمنام و شناسایی‌شده دفاع مقدس و مدافع حرم در ایام شهادت حضرت زهرا (س) را قابل‌تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردمی و قشرهای مختلف در تکریم شهدا ارزشمند است.

وی نقش تشکل‌های مردمی را در فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعیین‌کننده دانست و ادامه داد: مجموعه‌های حاکمیتی باید اقدامات ستادی را دنبال کنند و از ورود به عرصه اجرایی بپرهیزند که در غیر این صورت علاوه بر آسیب دیدن اقدامات، باعث جبهه‌گیری تشکل‌ها در برابر حرکت‌های فرهنگی می‌شود؛ بر همین اساس باید در تعامل با تشکل‌های مردمی آمادگی‌های لازم کسب شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی پیگیری و مطالبه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را از مجموعه‌هایی که میزبان شهدای گمنام شدند جهت ساخت یادمان شهدا ضروری دانست.

در این نشست جمعی از اعضا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تشییع و تدفین شهدای گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین در این نشست در مورد زمان‌بندی جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کمیته‌های تخصصی تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار