مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین نقش بسیج اقشار در دفاع مقدس یک ضرورت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» با تأکید بر حضور بسیج اقشار در نمایشگاه دفاع مقدس، گفت: بسیج اقشار باید نسبت به معرفی و ارائه عملکرد رده‌های مختلف قشری بسیج در دفاع مقدس اهتمام بورزد و نسبت به تبیین این عملکرد با زبان هنر اقدام کند.
کد خبر: ۵۰۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 11January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سرهنگ پاسدار «محمدحسن عفت‌پناه» مسئول بسیج اقشار سپاه امام رضا (ع) و سرهنگ پاسدار «ابوالفضل کهنسال» رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) پیرامون نمایشگاه دفاع مقدس در مرکز فرهنگی استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: بحمدالله فازهای یک و ۲ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با مساعدت مسئولین و فرماندهان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: گروهی از متخصصین یک سال است که در حوزه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مطالعات خود را آغاز کرده‌اند؛ تألیف شش جلد کتاب که به تأیید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیده ماحصل این مطالعات است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تأیید نهایی آن صورت بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: بعد از تأیید پروژه محتوایی مرکز فرهنگی، آثاری که قرار است در این مرکز به نمایش گذاشته شود تولید خواهد شد که این مرحله از کار ممکن است تا پایان سال ۱۴۰۱ به طول بینجامد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بیان داشت: باتوجه به اینکه تجهیز و موزه‌آرایی برابر استانداردهای ابلاغی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند زمان است و از طرفی مطالبه پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین مسئولین استانی و کشوری است که از فضاهای احداث شده در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود؛ بر همین اساس تصمیم گرفته شد قبل از عملیات نهایی موزه‌آرایی، به مدت یکسال نمایشگاهی به منظور معرفی و تبیین نقش و عملکرد یگان‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان که در دفاع مقدس نقش فعال داشتند دایر شود.

وی بیان داشت: نمایشگاه دفاع مقدس مشهد با شعار محوری «ما مقتدریم» در ساختمان مقاومت اسلامی مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حدود سه هزار متر زیربنا برپا خواهد شد که در این راستا تعدادی از دستگاه‌های استانی و نیروهای مسلح از جمله ارتش، نیروی انتظامی، قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، سپاه انصار، وزارت دفاع و اداره‌کل بنیاد شهید نسبت به تحویل گرفتن غرفه و همچنین غرفه‌آرایی براساس داشته‌های خود از عملکرد یگان تحت امر در دفاع مقدس اقدام کردند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: بسیج اقشار نیز باید نسبت به معرفی اقشار مختلف بسیج و ارائه عملکرد آنها در دفاع مقدس در این نمایشگاه اهتمام بورزد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار این است که رده‌های مختلف قشری با تمرکز بر بسیج ادارات در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و به ارائه و تبیین عملکرد خود در دفاع مقدس با زبان هنر بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: با شناختی که نسبت به سپاه و بسیج اقشار دارم و همچنین نقش‌آفرینی که سال گذشته سپاه امام رضا (ع) در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس داشت امیدوارم با حضور خود در این نمایشگاه رونق‌بخش آن باشند.

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار محمدرضا حقدادیان معاون مدیرکل و مدیر اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از حضور دستگاه‌های و نیروهای مسلح در نمایشگاه دفاع مقدس استان ارائه کرد و نقش‌آفرینی بسیج اقشار را در این نمایشگاه ضروری دانست.

سرهنگ عفت‌پناه نیز در سخنانی آمادگی بسیج اقشار به‌خصوص بسیج ادارت را برای حضور در نمایشگاه دفاع مقدس استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها