مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نوقلمان در تقویت ادبیات دفاع مقدس نقش مؤثری دارند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس باید نوقلمان به میدان بیایند و نقش‌آفرینی کنند تا این حوزه تقویت شود.
کد خبر: ۵۰۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 26January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین اختتامیه دهمین دوره جایزه ادبی یوسف هم‌زمان با سراسر کشور امروز به‌صورت برخط با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «بهروز رحیمی» دبیر استانی جشنواره ادبی یوسف، «سیده محبوبه میرصادقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و جمعی از نویسندگان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم بابیان اینکه در نهاد و فطرت انسان خداجویی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی تجلی دارد، اظهار داشت: ادبیات پایداری و مقاومت دسته‌گل خیرخواهان، حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان است و در جوامعی که مبتنی بر اندیشه‌های دینی و ارزشی حرکت می‌کنند عناوین ویژه به خود می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: اصل حرکت دفاع مقدس چون از قداست برخوردار است قلم‌زنی در این حوزه نیز قداست پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان را کمتر از شهادت نیست، افزود: با تولید یک داستان با مضمون جهاد، مقاومت، حضور مردم در خلق حماسه دفاع مقدس نیز می‌توان از این فضیلت بهره برد و این کار عظیم و ارزشمندی خواهد بود.

وی گفت: جدال حق و باطل مستمر است؛ بر همین اساس سخن گفتن از حق و باطل نیز استمرار خواهد داشت.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به حضور نویسندگان استان خراسان رضوی در دهمین جشنواره ادبی یوسف اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره 800 اثر از نویسندگان استان به دبیرخانه جشنواره واصل‌شده است. اگرچه یک اثر در مقیاس ملی حائز مقام شد اما تعدادی از این آثار این قابلیت را دارند که در قالب یک جلد کتاب چاپ شود.

این مسئول تصریح کرد: بحمدالله استان خراسان رضوی در قالب‌های مختلف هنری و ادبی از جایگاه بارزی برخوردار است. در جشنواره ملی فانوس که آذر امسال به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد این استان رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد و هشت جایزه این جشنواره به هنرمندان استان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: بارزترین و فاخرترین عرصه‌ای که می‌شود به آن وارد شد دفاع مقدس و مقاومت است چون از کسانی صحبت می‌شود که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی از همه هستی خود گذشتند که جا دارد به این مهم پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: انتظار است که هنرمندان و صاحبان قلم وارد میدان شوند و ابعاد مختلف دفاع مقدس و مقاومت ستودنی ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار را به رشته تحریر درآورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: ایستادگی در برابر ظلم در ذات بشریت است اما مقاومت اما حزب‌الله در طول 43 سال حیات طیبه انقلاب با ایستادگی سایر ملت‌ها متفاوت است و این تفاوت هم در ادای تکلیف است. مردم ایران برای ادای تکلیف به‌فرمان امام خمینی (ره) در دفاع همه جانبه‌ای شرکت کردند و با مقاومت خود دشمن را به خاک مذلت نشاندند.

این مسئول در ادامه بیان روایت‌ها مادرانه و خواهرانه شهدا و رزمندگان را در دفاع مقدس ضروری دانست و گفت: نویسندگانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دفاع مقدس هستند باید از خانه تا جبهه را روایت کنند و به نقش مادران، خواهران و همسران شهدا، ایثارگران و رزمندگان پرداخته شود زیرا این روایت‌ها جاذبه‌های خاص خود را دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: باید حوزه ادبیات دفاع مقدس تقویت شود و جمع بیشتری به این عرصه ورود کنند و با احترام نسبت به همه نویسندگان پیشکسوت، نوقلمان نیز به میدان بیایند و نقش‌آفرینی کنند تا موجب تقویت این حوزه شود.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم از «ظریف رمضانی» به‌واسطه اثر «دوست من دن» که حائز رتبه ششم شد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار