شهید «قاسم سلیمانی» درخت تنومندی از دستاوردهای دفاع مقدس است

سرلشکر «رضایی» با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس و شهدا، گفت: ارزش‌هایی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جوانه زده بودند، به درخت‌های تنومندی مانند شهید قاسم سلیمانی تبدیل شدند.
کد خبر: ۴۹۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ - 05January 2022

شهید «قاسم سلیمانی» درخت تنومندی از دستاوردهای دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، امشب (چهارشنبه) در آیین وداع با پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس که در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، با بیان اینکه در مقابل دیدگان ما فرزندان غیرتمند ملت ایران هستند که در گمنامی به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: سلام بر شهدای گمنام، ادای تعهدی است که بر دوش ما باقی مانده و بنابراین با یک دست با برادران خود خداحافظی کرده و با دست دیگر، ملت ایران به همه ملت‌های مظلوم «سلام بر شهیدان» می‌گوید که در ایران اسلامی یاد شما زنده است.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام مقام بزرگی دارند؛ چراکه گمنامی آنان اوج پرواز معنوی انسان است، افزود: گمنامی یعنی خود را به حساب نیاوردن برای اینکه ملت ایران به حساب آورده شوند. گمنامی یعنی پاک کردن آدرس و نام خود تا بلکه آدرس و نام ملت ایران بر تارک تاریخ بدرخشد، تا در غیاب ملت ایران ننشینند و برای آن‌ها تعیین تکلیف کنند؛ بلکه همه قدرت‌های جهان باید بنشینند و با ملت ایران صحبت کنند و گذشت آن زمانی که در غیاب ملت ایران برای آن‌ها تصمیم می‌گرفتند.

رضایی با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی (ره) درباره شهدای گمنام، تصریح کرد: شهدای گمنام از مشکلات، دستان خالی و انبوه دشمنان نهراسیدند، گمنام شهید شدند و ملت ایران با تکیه بر آن‌ها، روی پای خود ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی صرفاً از بُعد عاطفی با شهدا ارتباط برقرار می‌کنند، بر ضرورت توجه بیشتر به دستاوردهای عظیم دفاع مقدس و شهدا تاکید کرد و گفت: اولین دستاورد دفاع مقدس و شهدا این بود که ارزش‌هایی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جوانه زده بودند، به درخت‌ها تنومندی مانند شهید قاسم سلیمانی تبدیل شدند.

فرمانده کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی گفته است که من هرچه دارم از دفاع مقدس و شهدای دفاع مقدس دارم و خود نیز تربیت‌شده شهدای دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به دومین دستاورد دفاع مقدس و شهدا، تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانانی تربیت شدند که تاریخ نظیر آن‌ها را کمتر دیده است؛ مانند شهیدان «مهدی باکری»، «حسین خرازی»، «احمد کاظمی»، «احمد متوسلیان»، «محمد‌ابراهیم همت» و هزاران فرمانده گمنام گردان و تیپ که تاریخ هنوز نتوانسته عظمت آنها را ترسیم کند.

رضایی ادامه داد: سومین دستاورد دفاع مقدس و شهدا این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین جنگی بعد از ۲۰۰ سال صورت گرفت که در آن تمام مناطق اشغال‌شده سرزمین ایران آزاد شد و حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن باقی نماند؛ بنابراین طبیعی است که باید به دفاع مقدس توهین و به چهره نورانی شهدا حمله کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ جنگ در ۲۰۰ سال گذشته علیه ایران صورت گرفت، گفت: ایران در هیچ کدام از این جنگ‌ها پیروز نشد و بیش از ۵۰ درصد سرزمین ایران که بزرگ‌تر از ایران فعلی بود را جدا کردند که آخرین قطعه‌ای که از ایران جدا کردند، سرزمینی به نام بحرین است که از تهران برای آن «فرمانداری کل» تعیین می‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با اشاره به دستاورد چهارم دفاع مقدس و شهدا، اظهار داشت: ما قبل از جنگ حتی سلاح انفرادی هم نداشتیم؛ اما امروز پهپادهای ما بیش از ۵۰۰ کیلومتر می‌روند، عکس‌برداری می‌کنند و برمی‌گردند و نه کسی متوجه می‌شود و نه می‌تواند غلطی کند.

وی دستاورد پنجم دفاع مقدس و شهدا را تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در ملت ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قبل از این‌که نفت و معادن ما را ببرند، اعتماد به نفس و خودباوری ملت ایران را گرفتند؛ اما شهدا اعتماد به نفس، خودباوری و تفکر «ما می‌توانیم» را به ملت ایران برگرداندند و «ما می‌توانیم» به شعار رزمندگان تبدیل شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: مراقب باشیم که نه در صحنه دیپلماسی و نه در صحنه میدان، تفکر «ما می‌توانیم» که بزرگترین سرمایه شهداست را از ما نگیرند. دشمنان ما را محاصره اقتصادی می‌کنند و در داخل کشور برخی می‌گویند که «ما نمی‌توانیم» که خطر آن صدها برابر از آن دیوارهای محاصره اقتصادی خطرناک‌تر است؛ چراکه از خیزش ملت ایران در یک جنگ اقتصادی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: رانت‌خواران و نفوذی‌ها می‌خواهند نشان دهند که در عمل راهکاری برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود ندارد و باید تسلیم شویم.

سرلشکر رضایی، تفکر دفاع مقدس و شهدا را راهکار شکستن محاصره اقتصادی عنوان و تصریح کرد: در جنگ تحمیلی شرایط به‌گونه‌ای بود که هواپیماهای میراژ فرانسوی، هلی‌کوپترهای پیشرفته آمریکایی، هواپیماهای مدرن شوروی همراه با میلیاردها دلار حمایت مالی عربستان سعودی در مقابل ما قرار داشتند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور با حمله به اعتماد به نفس و خودباوری ملت، به اربابان خارجی خود پیام می‌دهند،  خاطرنشان کرد: ملت ایران به یاری الهی و سلام بر شهیدان، دیوارهای محاصره اقتصادی را خواهد شکست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار