تشییع پیکر‌های مطهر ۲ شهید دوران دفاع مقدس در سنندج

پیکرهای مطهر یک شهید گمنام و یک شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس، امروز (پنج‌شنبه) مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سنندج تشییع شدند.
کد خبر: ۴۹۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ - 06January 2022

تشییع پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده در سنندجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، صبح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تشییع پیکرهای مطهر یک شهید گمنام و شهید «توفیق احمدی» از شهدای تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس که در سنندج برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و نام ۵ هزار و ۶۰۰ شهید کردستانی، اظهار داشت: امروز کشور ما در حال و هوای دفاع مقدس بوده و ۲۵۰ شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس در ۲۱ استان تشییع می‌شوند که امروز در سنندج شاهد تشییع پیکرهای مطهر ۲ شهید بزرگوار هستیم.

وی افزود: شهدای ما ذکاوت و تیزهوشی بالایی داشتند و با بصیرت و شناخت از جبهه خودی و دشمن‌شناسی مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و حماسه‌آفرینی‌هایی کردند که برای همیشه در تاریخ این سرزمین ثبت است.

سردار مالکی ادامه داد: نزدیک به یک میلیون کیلومتر از خاک ایران توسط پادشاهان فاسد به دشمنان واگذار شده است؛ اما رزمندگان و شهیدان ما در دوران دفاع مقدس با تأسی از رهبری عالمانه امام خمینی (ره)، در مقابل دشمنان ایستادند و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیافتاد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تشیع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۲ شهید والامقام در سنندج، گفت: پیکر یک شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز کردستان آرام خواهد گرفت و پیکر مطهر شهید «توفیق احمدی» نیز برای تدفین به شهرستان «سقز» اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار