فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مسیر جهادی شهید سلیمانی و پیامد‌های تاریخی آن به تصویر کشیده شود

سرلشکر «سلامی» گفت: در تالار شهید سلیمانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان باید مسیر جهادی که حاج قاسم پیموده و خط اثری که از خود به جای گذاشته و همچنین تاثیرات و پیامد‌های ارزشمندی که در تاریخ ایران، منطقه و جهان اسلام داشته است، به تصویر کشیده شود.
کد خبر: ۴۹۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ - 06January 2022

افتتاح تالار شهید سلیمانی در موزه دفاع مقدس کرمان/موزه جنگ کرمان گنیجنه نفیس از مجاهدت‌های لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (پنج‌شنبه) در آیین رونمایی از تالار شهید سلیمانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادم هست سال‌های آخر فرماندهی شهید سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله (س)، وی کار ساخت این موزه را آغاز کرد و در انتهای حضور حاج قاسم در این لشکر، این موزه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این موزه گنیجنه نفیس و ارزشمندی از مجاهدت‌های لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس است، گفت: افتتاح این فضای جدید توانسته تا حدودی مجاهدت‌های شهید سلیمانی در دوران پس از دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این قسمت جدید در ابتدای کار است و قطعاً با کامل کردن مستمر و تکامل‌بخشی به این حرکتی که آغاز شده است، می‌توان فضای با ارزشی را برای شناساندن ابعاد جهادی شخصیت حاج قاسم فراهم کرد.

وی افزود: در تالار شهید سلیمانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان باید مسیر جهادی که حاج قاسم پیموده و خط اثری که از خود به جای گذاشته و همچنین تاثیرات و پیامد‌های ارزشمندی که در تاریخ ایران، منطقه و جهان اسلام داشته است، به تصویر کشیده شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این تالار تنها مربوط به شخص حاج قاسم نیست و در واقع بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این تالار باید نقاط به هم پیوسته‌ای از تاریخ دوران انقلاب اسلامی تا به شهادت رسیدن این سردار بزرگ را طی کند.

وی بیان کرد: تالار شهید سلیمانی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان می‌تواند برای نسل‌های بعد درس‌آموز باشد و به جاودانگی و ماندگاری این مسیر مقدس کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار