در پیام رئیس جمهور سوریه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی آمد؛

آمریکا بیش از قدرت نظامی از سیره فکری، فرهنگی و اخلاقی «سلیمانی» هراس داشت

اسد در پیامی آورد: معادله‌ای که سران آمریکا را بر آن داشت تا این جنایت پلید را در حق شهید سلیمانی و هم‌رزمش المهندس مرتکب شوند هرگز نظامی نبود بلکه فراتر از مرز‌های میدانی بود و پای مفاهیم فکری و فرهنگی و اخلاقی در میان بود.
کد خبر: ۴۹۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ - 07January 2022

پیام بشار اسد به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سفارت ایران در دمشق مراسم یادبودی را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش در کتابخانه ملی الاسد برگزار کرد.

در این مراسم پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه توسط دکتر بثینه شعبان مشاور ویژه ریاست جمهوری قرائت شد.

در این پیام آمده است: در دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس رفیق او در مبارزه با تروریسم و طغیانگری بین المللی ما باید پس از فاتحه برای ارواح این دو شهید، تاملی بکنیم و بپرسیم که چرا کشوری در حد و اندازه آمریکا و نیرو‌های نظامی اش تصمیم می‌گیرند به شخصی حمله کنند که خودش را سرباز مبارزه با تروریسم می‌دانست؟ همان کسی که همه امکانات نظامی و نیرو‌های انسانی و تجهیزات را تحت فرمان خودش قرار داد تا نیرو‌های تروریستی و افراط گرایی و نیرو‌های خونریز را شکست بدهد.

اگر این سرباز برای نقشه‌ها و حضور آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه اش در سوریه یا لبنان یا عراق یا یمن و فلسطین اشغالی خطری نداشت به او حمله نمی‌شد. معادله‌ای که سران آمریکا را بر آن داشت تا این جنایت پلید را در حق شهید سلیمانی و هم‌رزمش المهندس مرتکب شوند هرگز نظامی نبود بلکه فراتر از مرز‌های میدانی بود و پای مفاهیم فکری و فرهنگی و اخلاقی در میان بود. دشمنان از تکثیر الگوی شهید سلیمانی در منطقه و جهان هراسان هستند.

شهید سلیمانی، اصل و اساس راهبردی دشمنان محورِ مقاومت را شناخته بود و با هر مأموریتی برای از بین بردن پایه‌های این راهبرد در هر جایی که باشد و با همه شیوه‌های ممکن تلاش کرد. این راهبرد دشمن همواره به تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین صفوف و پیروان ادیان و مذاهب متعدد دعوت می‌کند؛ ادیان و مذاهبی که با تنوع و همزیستی و فرهنگ و با صلح و آمیختگی تمدنی شان، اصل و اساس تمدن عربی را تشکیل می‌دهند.

سپهبد سلیمانی برای تثبیت روحیه وحدت ملت‌های مقاومت از عراق گرفته تا سوریه تا لبنان و فلسطین و یمن تلاش کرد در حالی که راهبرد غربی‌ها که دشمن اعراب و مشرق است از هزار سال پیش، جذب خائنان و دست نشاندگان و تطمیع دنباله روهایشان با پول و مسائل دنیوی بوده است. سپهد سلیمانی در ایجاد روحیه فداکاری و جانشفانی برای وطن در میان کسانی که تحت فرماندهی اش بودند، تلاش کرد و او الگوی عالی زهد و دنیاگریزی بود و فقط به شهادت اشتیاق داشت و مخلصانه و مجدانه برای انباشت کار‌های خوب و جهاد در راه خداوند و و در راه سرزمین‌ها و در راه انسان تلاش کرد بدون آنکه از کسی انتظار تشکر و پاداشی داشته باشد.

راهبرد دشمن همواره ما را هدف قرار داده است و همچنان هدف قرار می‌دهد و اجرای این راهبرد نیز به حکام و دنباله رو‌ها و سرسپردگان به دستورات غربی‌ها متکی است و این در حالی است که فرمانده شهید سلیمانی برای اجرای راهبردش بر اساس زمان و مکان و بر اساس اقتضای نبرد تلاش کرد و یک وجدان بیدار و یک نفس مشتاق به تکمیل مأموریت و نیل به شهادت در راه خدا، او را راهنمایی می‌کرد.

شهید سلیمانی برای نهادینه کردن روحیه فداکاری و ازخودگذشتگی برای وطن و بشریت تلاش کرد. دشمنان از خطر شهید سلیمانی برای طرح‌های شوم و جنایتکارانه خود با خبر شده بودند. آمریکا با ترور شهید سلیمانی مرتکب جنایت شد. آمریکایی‌ها به خوبی دریافته بودند که شهید سلیمانی به تهدید بزرگی در برابر طرح‌ها و پروژه‌های آن‌ها در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها