با حضور فرمانده کل ارتش؛

یادمان بیمارستان صحرایی شهید مخبری افتتاح شد

یادمان بیمارستان صحرایی شهید مخبری چنانه در زمان جنگ تحمیلی، با حضور امیر سرلشکر موسوی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ - 08January 2022

یادمان بیمارستان صحرایی شهید مخبری چنانه افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با سالگرد شهادت شهید دکتر احمد هجرتی، یادمان بیمارستان صحرایی شهید مخبری چنانه، یکی از بیمارستان‌های ارزشمند ارتش در زمان جنگ تحمیلی، با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش به صورت وبیناری در محور اندیمشک-دهلران (سه راهی چنانه)، رونمایی شد.

بیمارستان صحرایی چنانه یکی از بیمارستان‌های ارتش در دوران دفاع است که خدمات ارزشمندی را به رزمندگان ارائه داد و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی قریب به صد هزار مجروح و حدود ۱۰۰ هزار بیمار پس از دوران دفاع مقدس در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این بیمارستان که ۱۰ سال پس از دفاع مقدس نیز به مردم منطقه خدمت‌رسانی کرده است، معراج هشت هزار و ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس بوده و در عملیات‌های بزرگی چون والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر و بدر و عملیات‌های سال‌های پایانی جنگ در آن منطقه خوش درخشیده و خدمات شایانی به رزمندگان ارائه داده است.

یادمان بیمارستان صحرایی چنانه به نام شهید مخبری، یکی از فرماندهان و افسران شجاع ارتش در دفاع مقدس که در تنگه چذابه و پل سابله حماسه‌های بزرگی آفرید، نام‌گذاری شده است. این یادمان به‌منظور بازدید زائران مناطق عملیاتی راهیان نور آماده شده است.

همچنین در مراسم افتتاح این یادمان، بیمارستان سومار به نام «دکتر هجرتی» که نماد شهدای مدافع سلامت دوران دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در حین مداوا، ماسک خود را به یک رزمنده داد و خود بر اثر جراحات شیمیایی به شهادت رسید، نام‌گذاری شد.

در این مراسم، همچنین با حضور فرمانده کل ارتش، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، بهداری رزمی هشت سال جنگ تحمیلی، مدافع سلامت و ادیان توحیدی از جمله رستم‌پور، مخبری، هجرتی، عیسی‌آبادی و ویگن کاراپیدی تجلیل شدند.

بنابراین گزارش، در این مراسم که همزمان از محل یادمان بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی چنانه و بصورت وبیناری برگزار شد، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار فتحیان رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، سردار عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش، حجت‌الاسلام قاضی امام جمعه دزفول، امیر سرتیپ شرفی معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم بیدادی فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش، امیر سرتیپ دوم موذن رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی، معاون سیاسی استانداری خوزستان و تعدادی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار