وزارت خارجه اردن:

طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل در قدس نقض قوانین بین‌الملل است

سخنگوی وزارت خارجه اردن موافقت رژیم صهیونیستی با طرح ساخت ۳۵۵۷ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین الملل دانست.
کد خبر: ۴۹۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ - 08January 2022

طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل در قدس نقض قوانین بین‌الملل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، «هیثم ابو الفول» سخنگوی وزارت خارجه اردن موافقت رژیم صهیونیستی با طرح ساخت ۳ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

وی افزود: این اقدام نقض آشکار قوانین و قوانین بین‌المللی به ویژه قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله شماره ۲ هزار و ۳۳۴ است.

ابوالفول همچنین تصریح کرد: سیاست شهرکسازی علاوه بر ساخت شهرک‌های غیرقانونی و گسترش آن و مصادره اراضی فلسطینی و به تبع آن کوچاندن فلسطینیان، یک سیاست غیر قانونی، مردود و محکوم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در پایان اعلام کرد: این اقدام یکجانبه، نقض قوانین بین‌المللی، برهم زدن صلح و از بین بردن فرصت صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راه حل دو دولتی است.

روز چهارشنبه رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که کمیته داخلی طراحی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در قدس، با ۵ طرح جدید شهرکسازی موافقت کرد که به موجب آن ۳ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی در قدس ساخته می‌شود.

این درحالی است که پیشتر گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی درباره تشدید سیاست یهودی سازی قدس و افزایش شهرک سازی‌ها در این شهر هشدار داده بودند.

گسترش شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی و به‌ویژه در شهر قدس درحالی صورت می‌گیرد که جامعه جهانی همچنان به سکوت خود در قبال این اقدام غیرقانونی تل آویو ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی در کرانه باختری ساخته است که بیش از ۵۰۰ هزار شهرک نشین در آنها ساکن هستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها