پیکر مطهر شهید «توفیق احمدی» در سقز آرام گرفت

شهید «احمدی» از کردستان که اخیرا هویتش با تعدادی از شهدای تازه تفحص‌شده مشخص شد، با بازگشت به استان خود به فراق و حسرت دیدار ۳۷ ساله تنها دخترش پایان داد.
کد خبر: ۴۹۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 08January 2022

پیکر مطهر شهید «توفیق احمدی» در سقز آرام گرفتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «توفیق احمدی» از شهدای کردستان است که روز دهم آذر سال ۱۳۳۴ در روستای «باشماق» شهرستان سقز به دنیا آمد و روز یکم شهریور سال ۱۳۶۳ به دست گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و اخیرا در جریان تفحص نخستین بانوی شهیده کشور پیکر مطهرش پس از ۳۷ سال کشف و شناسایـی شد.

شهید توفیق احمدی فرزند حسن در خانواده‌ای متدین و زحمت‌کش به دنیا آمد. او یکم شهریور سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضدانقلاب به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیرش کردند.

گروهک ضدانقلاب پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش کردند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

تنها دخترش چند ماه پس از شهادت شهید احمدی به دنیا آمد و حسرت دیدار پدر برایش آرزوی دست‌نیافتنی شد، تا اینکه روز پنج‌شنبه پس از گذشت ۳۷ سال همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید حاج قاسم سلیمانی، به این فراق پایان داده شد و پس از تشییع در کنار پیکر پاک شهید گمنام در جلوی مسجد جامع سنندج برای خاک‌سپاری و تدفین به زادگاهش سقز منتقل شد تا کنار دیگر همرزمان شهیدش آرام بگیرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار