مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن:

اهل بیت (ع) الگویی تمام‌عیار برای جامعه هستند

حجت‌الاسلام مطلبی گفت: عامل مهم و اصلی در زمینه الگوگیری از حضرت فاطمه (س)، شخصیت خود این بزرگوار است؛ اگر در صبر و مقاومت، تربیت و ادب ایشان را الگو قرار دهیم، زندگی شیرین می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ - 08January 2022

اهل بیت (ع) الگویی تمام عیار برای جامعه هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدعلی مطلبی فشارکی» مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن و مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگویی با تاکید بر احتیاج انسان‌ها به الگو داشتن در تمام سنین، اظهار داشت: از آنجایی که پیامبر (ص) و سایر حضرات معصومین، حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو معرفی کردند ایشان می‌توانند در تمام زوایا الگوی آدمیان باشند.

وی با بیان اینکه الگو باید خطای بسیار کمی داشته باشد افزود: هر کسی که الگوی آدمیان می‌شود باید خطاپذیری بسیار کمی داشته باشد که با نگاه به حضرت فاطمه (س) خطاناپذیری را در ایشان مشاهده می‌کنیم و لذا همه می‌توانند ایشان را در تمام زوایا الگوی خود قرار دهند.

 مدرس حوزه علمیه ضمن اشاره به آزادگی حضرت فاطمه (س) از هر گونه شرک و وابستگی‌های شدید دنیوی اظهار کرد: همه انسان‌ها از هر مکتبی به این خصلت‌ها علاقه دارند و می‌توانند از ایشان الگوبرداری نمایند.

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی شجاعت حضرت فاطمه (س) را زاییده قوت قلب و ایمان ایشان دانست و ادامه داد: ادب، در وجود حضرت فاطمه (س) بسیار زیاد بود که در طول زندگی با حضرت علی (ع) درخواستی از ایشان نداشتند؛ در برخورد با فرزندان نیز با صدایی آرام و زبانی بسیار خوب با آن‌ها برخورد می‌کردند که موجب شخصیت دادن به آن‌ها می‌شدند که با توجه به این امر می‌توان خلأ‌هایی را در جامعه پر کند چرا که جامعه و جوانان به پر شدن خلأ شخصیتی نیاز دارند و لذا خانواده‌ها باید این خلأ را پر کنند تا جوانان به جا‌هایی که خلأ را به صورت کاذب پر می‌کنند، کشیده نشوند.

وی اهل بیت (ع) را الگویی تمام عیار برای جامعه بیان و تصریح کرد: اگر محور تربیت فردی، اجتماعی و خانوادگی را حضرت فاطمه (س) قرار دهیم، تمام خلأ‌ها پر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن ضمن اشاره به صبوری و شکیبایی حضرت فاطمه (س) توصیه کرد: خانواده‌های جوانان بدانند صبر و مقاومت می‌تواند خانواده‌ها را در مشکلات آب دیده کند؛ لذا اگر در صبر و مقاومت، تربیت و ادب حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهیم، زندگی مستحکم و شیرین می‌شود.

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی در ادامه یادآور شد: عامل مهم و اصلی در زمینه الگوگیری از حضرت فاطمه (س)، شخصیت خود این بزرگوار و سختی‌ها و تلاش‌هایی است که در زندگی داشته‌اند و لذا تمام افراد می‌توانند در به دست آوردن کمالات از ایشان الگوبرداری نمایند.

منبع: رادیو فرهنگ

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار