سه خبر از جشنواره «سردار آسمانی»/ از برنامه‌های روز نخست تا استقبال از نمایش «مضیف»

نخستین روز از سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با میزبانی از پنج نمایش خیابانی و سه نمایش رادیویی خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 08January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شنبه (۱۸ دی‌)، همزمان با نخستین روز از سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» در بخش تئاتر خیابانی نمایش‌های «مضیف» به نویسندگی محمدرضا حیدری و کارگردانی مشترک محمدرضا حیدری و رضا طالبی از کرمان ساعت ۱۰، «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی از سقز ساعت ۱۱، «کربلای آب» به نویسندگی علی بیداوسی و کارگردانی مشترک علی بیداوسی و سولماز محمدی از لاهیجان ساعت ۱۲، نمایش «اونی که باید باشه نیست» به نویسندگی آرزو بهرامی و کارگردانی مهدی روزبهانی از تهران ساعت ۱۵ و «مدافع آخر» به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی احمد جعفری از تهران ساعت ۱۶ در میدان گنجعلی‌خان (داوری) به مخاطبان ارائه خواهد شد.

همچنین گلزار شهدای کرمان نیز در روز ۱۸ دی‌ مصادف با نخستین روز از سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی ساعت ۱۰ میزبان نمایش «مدافع آخر» به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی احمد جعفری از تهران و ساعت ۱۱ میزبان نمایش «اونی که باید باشه نیست» به نویسندگی آرزو بهرامی و کارگردانی مهدی روزبهانی از تهران خواهد بود.

سه خبر از جشنواره «سردار آسمانی»/ از برنامه‌های روز نخست تا استقبال از نمایش «مضیف»

در روز نخست جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در گام سوم نمایش «مضیف» به نویسندگی محمدرضا حیدری و کارگردانی مشترک محمدرضا حیدری و رضا طالبی از کرمان ساعت ۱۲ در مسجد جامع شهر کرمان میزبان مخاطبان خواهد بود و دو نمایش «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی از سقز ساعت ۱۹ و نمایش «کربلای آب» به نویسندگی علی بیداوسی و کارگردانی مشترک علی بیداوسی و سولماز محمدی از لاهیجان ساعت ۲۰ در منطقه برج اول شهر کرمان به مخاطبان ارائه خواهد شد.

همچنین در نخستین روز از اجرای رادیوتئاتر‌های سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی روز ۱۸ دی‌ماه نمایش رادیویی «قاسم‌آباد» به نویسندگی علی حسینقلی‌زاده و کارگردانی سعید اکبرزاده ساعت ۱۴، نمایش رادیویی «معمای شام» به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان ساعت ۱۶ و نمایش «دلدار» به نویسندگی و کارگردانی شیرین سپهراد از تهران ساعت ۱۹ در مجموعه تئاترشهر کرمان به مخاطبان ارائه می‌شود.

معرفی نامزد‌های بخش نمایشنامه نویسی

دبیرخانه سومین جشنواره سراسری تئاترسردارآسمانی نامزد‌های بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره را معرفی کرد.

سه خبر از جشنواره «سردار آسمانی»/ از برنامه‌های روز نخست تا استقبال از نمایش «مضیف»

نامزد‌های این بخش به شرح زیر می‌باشد:
۱- مامور خیابان ۹۲/داوود فتحعلی بیگی/البرز-کرج
۲- آخرین پیام/ آقای علی میرزا عمادی/تهران-تهران
۳- عکاسی دمشق/علی حسین افشاری/تهران-تهران
۴-انبار/کاوه مهدوی/تهران -تهران
۵-وقت خوب مردن/اصغرگروسی/شیراز-فارس
۶-دشت عباس/لیلی عاج/تهران -تهران
۷-دو قدم مانده به صبح/محمدصالح کرمی/گچساران-کهکیلویه و بویراحمد
۸- رستگاری در مناطق مرزی جنوب/مهدی اکبری/کرج-البرز
۹-مرد/حسین احمدخانی/تهران-تهران
۱۰- ژنرال/غلامحسین دولت آبادی و حامد صحت/تهران-تهران
دکتریوسف فخرایی، رضا گشتاسب و دکتر صادق رشیدی داوری این بخش و شهرام احمد زاده نیز مدیریت این بخش از جشنواره را برعهده داشتند.

استقبال از نمایش خیابانی «مضیف»

هم‌زمان با اجرای نمایش خیابانی «مضیف» به‌عنوان آغازگر فصل اجراهای نمایش‌های خیابانی سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در میدان گنجعلی‌خان کرمان شاهد حضور و استقبال پرشور مردم دیار کریمان از هنرمندان و آثار حاضر در این رویداد هستیم.

سه خبر از جشنواره «سردار آسمانی»/ از برنامه‌های روز نخست تا استقبال از نمایش «مضیف»

نخستین روز از اجرای آثار حاضر در سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در شرایطی از امروز شنبه (۱۸ دی‌ماه) از ساعت ۱۰ صبح با اجرای نمایش خیابانی «مضیف» به نویسندگی محمدرضا حیدری و کارگردانی مشترک محمدرضا حیدری و رضا طالبی در میدان گنجعلی‌خان (داوری) آغاز شده که شاهد حضور و استقبال گرم، پُرشکوه پُرشور مردم هنردوست دیار کریمان (شهر کرمان) از آثار حاضر در رویداد هستیم.

نمایش «مضیف» در حالی اجرای خود را در میدان گنجعلی‌خان به‌عنوان آغازگر فصل اجرای هنرمندان تئاتر خیابانی در سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی آغاز کرده‌است که طی امروز در بخش نمایش‌های خیابانی چهار نمایش «روزگار سرد»، «کربلای آب»، «اونی که باید باشه نیست» و «مدافع آخر» در همین نقطه (میدان گنجعلی‌خان) به صحنه خواهند رفت.

همچنین گروه‌های نمایشی طی ساعات دیگر روز ۱۸ دی ماه در نقاط مختلف شهر کرمان از جمله گلزار شهدا، مسجد جامع کرمان و منطقه برج اول آثار خود را به مردم هنردوست و مشتاق شهر کرمان و علاقه‌مند به هنر نمایش ارائه خواهند داد.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۱۷ تا ۲۱ دی ۱۴۰۰ به دبیری سیدوحید فخرموسوی در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها