تاثیرات تربیتی اکران‌های جشنواره فیلم عمار در دل محرومیت

«لذت سادگی» عنوان کتابی پیرامون خاطرات اکران‌های جشنواره مردمی فیلم عمار است که توسط انتشارات راه یار روانه بازار نشر شده است.
کد خبر: ۴۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 09January 2022

تاثیرات تربیتی اکران‌های جشنواره فیلم عمار در دل محرومیتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «لذت سادگی» عنوان کتابی پیرامون خاطرات اکران‌های جشنواره مردمی فیلم عمار است که توسط انتشارات راه یار به ضمیمه تحلیلی از سعید مستغاثی، روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب به نقل از مهدیه اعراب‌ها؛ طلبه و فعال فرهنگی شهر بابک استان کرمان آمده است: «دغدغه‌ای که داشتم، فیلم‌سازی درباره انرژی هسته‌ای بود. پس از مدتی، با مستند‌های هسته‌ای آشنا شدم و متوجه شدم که فیلم‌های زیادی دراین‌باره ساخته شده است.

با خودم فکر کردم که مهم‌تر از فیلم‌ ساختن، اکرانِ این آثار است. در جلسه با معاونت فرهنگی حوزه و توضیح دادن برای آن‌ها، متوجه شدم که استقبال آن‌ها، از خود من هم بیشتر است!

من حتی به افتتاحیه فکر نکرده بودم و آن‌ها این کار را پیشنهاد دادند. سخنران مراسم افتتاحیه، امام جمعه شهرمان بود. حمایت ایشان باعث‌ شده بود تا مدیران حوزه از این کار من استقبال بیشتری کنند.

بعد از این بود که من، پیشنهاد ادامه اکران در حوزه را تحت‌عنوان سینمای انقلاب به مدیران دادم و آن‌ها هم استقبال کردند. بیشتر اکران‌های من برای مدارس بود.

آموزش و پرورش ما، برگزاری جشنواره عمار در حوزه علمیه را به همه مدارس اطلاع داده بود. من فیلم‌های متناسب با سن آن‌ها را پخش می‌کردم؛ مثل پرواز تا بی‌نهایت و علمک.

یک‌بار نماهنگ برخیزید را برای بچه‌ها اکران کردم. بعد از اکران، بچه‌ها از این سرود خیلی استقبال کردند. معلمشان هم سوالاتی را در مورد این نماهنگ از من پرسید. چند روز بعد، همان معلم زنگ زد و به ما‌ گفت که یک گروه سرود دارند و می‌خواهند سرودشان را در اکران اجرا کنند. اعضای این گروه سرود، همان بچه‌هایی بودند که نماهنگ برخیزید را دیده بودند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار