یادداشت/ روزبه قمصری

کینه آمریکایی‌ها ریشه در «غیرت دینی» ملت ایران دارد

حضرت امام خامنه‌ای در دیدار تصویری با قشرهای مختلف مردم قم، قیام ۱۹ دی را نشان دهنده «عمق اعتقاد دینی» و «غیرت دینی همراه با عقلانیت» ملت ایران خواندند و کینه عمیق آمریکا به نظام را برخاسته از آن دانستند.
کد خبر: ۴۹۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹ - 10January 2022

کینه آمریکایی‌ها ریشه در غیرت دینی ملت ایران داردگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم، قیام تاریخی ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم را نشان دهنده «عمق اعتقاد دینی» و «غیرت دینی همراه با عقلانیت» خواندند و با اشاره به کینه عمیق آمریکا به نظام برخاسته از اعتقادات ملت ایران گفتند: حادثه ۱۹ دی ۱۳۵۶ را منشأ ایجاد حرکتی سلسله‌وار در شهرهای مختلف و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی است و اینگونه حوادث که مضامین قوی و پیام‌های بزرگی برای نسل‌های آینده دارند، نباید در غبار فراموشی، کمرنگ شوند.

ایشان افزودند: حادثه ۱۹دی و دنباله‌های سیاسی- اجتماعی آن، نشان‌دهنده عمق اعتقادات دینی مردم بود زیرا اگر امام به عنوان یک مرجع تقلید و عالِم دینی در مرکزیت آن نبود، هیچ شخص و جریان دیگری نمی‌توانست ملت را شهر به شهر به خروش و قیام وادارد.

دشمنان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی که به دلیل اینکه کینه‌های فراوانی که از این کشور و انقلاب در دل‌های سیاه و غبارگرفته خود دارند، همواره و همیشه با دیده تردید و شک به وقایع تاریخی ایران اسلامی و موضوعات پیرامون آن نگاه می‌کنند.

در حقیقت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دشمنان و معاندان داخلی و خارجی همواره تلاش کردند تا مسیر تاریخی وقایع و حوادث بزرگی که در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در مسیر منافع خود و قدرت‌های بزرگی که پادویی آن‌ها را می‌کنند، تغییر بدهند؛ البته همیشه تحریف واقعیت‌های مهم کشور آن هم با زبان و قلم افراد بزرگ و شاخص از اقدامات و کار‌های دستگاه‌های جاسوسی دشمنان اسلام و انقلاب است.

واقعیت این است که همیشه در طول تاریخ یکی از ابزار‌های مهم و موثر کشور‌های غربی، استعمارگران اروپایی و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تحریف بوده است. آن‌ها همواره سعی و تلاش کردند تا با تحریف و ایجاد شک و شبهه در اصل و چگونگی وقوع و حادث شدن رویداد‌های سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی، ضمن مانع شدن و جلوگیری از افزایش و بیشتر شدن طرفداران و حامیان به حق انقلاب اسلامی، زمینه تعارض و چند دستگی را در میان مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی فراهم کنند.

در این میان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به‌عنوان یکی از سازمان‌هایی که همواره تامین منافع ملی آمریکا را وظیفه ذاتی و سازمانی خود می‌داند همیشه تلاش کرده تا با استفاده از ابزار پول و انجام رایزنی‌های پشت پرده بر مطبوعات و رسانه‌های صوتی و تصویری جهانی بخصوص رسانه‌های آمریکایی و اروپایی تسلط پیدا کرده و خط تحریف سازماندهی شده و مهندسی شده‌ای را پیرامون وقایع، رویداد‌ها و حوادث روی داده در سایر کشور‌ها به خصوص ایران دنبال کند.

حال اگر بخواهیم به قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم بپردازیم باید به این نکته بسیار مهم و استرتژیک اشاره کنیم که این قیام و خیزش مردمی فقط به شهر قم محدود نشده بود و با الگوسازی که توسط رهبران دینی و سیاسی فعال در جریان نهضت انقلاب اسلامی انجام گرفته بود در کمترین زمان ممکن به دیگر شهر‌های کشور نیز گسترش پیدا کرد.

در واقع همانگونه که کارشناسان و فعالان دینی و سیاسی ایران که در جریان نهضت انقلاب اسلامی حاضر بودند و اعتقاد داشتند، سرخوردگی عظیم و خشم انباشته شده مردم ایران در طول سال‌های فراوان از سلطنت رضا شاه و محمدرضا شاه یکی از عامل‌های اصلی قیام ۱۹ دی مردم قم محسوب می‌شد.

اما از آنجایی که شاه مخلوع ایران و پدر او همواره از حمایت و پشتیبانی غرب به خصوص آمریکا برخوردار بودند می‌توان قیام ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ را خیزشی ضد آمریکایی دانست. زیرا این قیام علیه سیستم و حاکمیتی روی داده بود که همه جوره توسط دنیای غرب و در راس آن‌ها آمریکا حمایت می‌شد. به صورتی که آمریکا در جریان این قیام حمایت کامل و مطلق خود را از رژیم شاه اعلام کرد.

باید به این نکته اشاره کرد که مردم قم قبل از آنکه حرکت بزرگی از ملّت ایران آغاز شود قیام کردند. در واقع حرکت مردم قم اقدام بسیار اثرگذاری بود به صورتی که سراسر ایران را لرزاند و تمامی دل‌ها را برای شروع نهضتی جدید برای سرنگونی نظام فاسد و ظالم شاهنشاهی آماده کرد و در اصل زمینه‌ساز آغاز حرکت پیروزبخش انقلاب اسلامی در ایران شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها