یادداشت/ سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی

حاج قاسم؛ تجلی وحدت و شکوه اقتدار و امنیت

سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» که با تواضع و عزمی راسخ می‌خواست بر سنگ مزارش عنوان «سرباز» حک شود، ثابت کرد که سرباز مطیع امر ولایت و خادم ملت است و نمونه‌ای از اراده و اقتدار یک ایرانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰ - 10January 2022

حاج قاسم؛ تجلی وحدت، شکوه اقتدار و امنیتگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی؛ حماسه‌سازی ملت ایران تجلی وحدت و شکوه اقتدار و امنیتی است که به برکت رشادت، شجاعت، ولایت‌پذیری و شهادت‌‌طلبی رزمندگان سنگر مقاومت و استقامت پدیدار و پایدار شده است.

پدیده جهانی شدن، فرآیند پیچیده‌ای است که ظرافت‌های بی‌شماری دارد و اگر بدون مطالعه و شناخت درست صورت گیرد، می تواند هویت و ماهیت فرهنگی و اجتماعی یک ملت و تمدن را تحت تاثیر قرار داده و به تاراج بکشاند.

این پدیده (جهانی شدن) با توجه به یکپارچگی تهاجم غرب در عرصه های مختلف، متکی بر فشردگی فزاینده زمان و فضا است، یعنی همان چیزی که از آن به عنوان یک اصل شتابندگی یاد می کنیم و به این واسطه مردم جهان به وسیله ابزارها و وسایل جدید و در دامنه ارتباطات به ظاهر بی حد و حصر در جامعه جهانی ادغام می شوند.

واقعیت این است با شتاب و شدت تغییرات لحظه ای اطلاعات و دنیای ارتباطات، این تصور قوت می یابد که به یک عصر یا فضای سیار نزدیک شده ایم.

فضایی که در آن، مکان و زمان، معنا و مفهوم خاص و ماهیتی واقعی ندارد و فرد در هرکجا که باشد، می تواند به شکل دیگری و شبیه بخش های دیگری از جهان زندگی کند.

اینجاست که مرزها و عوامل محدود کننده اجتماعی جایگاه مشخصی ندارند؛ موقعیت نهادهای اجتماعی نیز دچار فراز و نشیب می شوند و نکته مهم این که در فضای مجازی و تصوراتی به ظاهر غیرواقعی، افراد، گروه ها و حکومت های سلطه گر بر این باورند که می توانند حریم مرزها را در نوردند، قانون را زیر پا گذارند و اهداف و نیات خود که در مسیر استکباری و استثمار ملت های ضعیف است با اهتمام جدی در مسیر دین گریزی و اسلام ستیزی عملی کنند.

به همین دلیل شاهد حضور دشمن در جبهه ای هستیم که افزایش کج روی ها، القائات منفی و تلاش برای ترویج کژاندیشی و بی اخلاقی ها و از سوی دیگر افزایش جرایم و بزهکاری ها در بستر فضای مجازی را جستجو می کند.

این شرایط، می تواند زندگی واقعی شهروندان را دستخوش تغییرات نگران کننده ای کند و آنچه ما امروز با آن مواجه هستیم فرآیندی است از زیربنای جنگ نرم دشمنانه ای که بر ما تحمیل شده و همان گونه که گفتیم به دنبال آشفتگی و بی نظمی، ناهنجاری های اجتماعی و از همه مهمتر قانون گریزی و بی هویتی است.

واقعیتی که باید مدنظر داشته باشیم این است که ناگزیر از حرکت در مسیر جهانی شدن بوده و در این عرصه توانسته ایم با موج بیداری اسلامی به موفقیت های بسیاری نیز دست یابیم؛ اما نیازمند نکته سنجی هوشمندانه ای در مسایل ساده و پیش پا افتاده پیرامون نفوذ جریان اطلاعات و ارتباطات هستیم.

همان مسائلی که در زندگی روزمره برای مان تکراری شده اند و بی توجهی به آن با توجه به تلاش برای از بین بردن زمان و فضا می تواند بی هویتی و تسلیم در برابر تسلطی بی چون و چرا در پی داشته باشد که البته خیال باطل و تصور واهی دشمنان این نظام و انقلاب اسلامی است.

واقعیت این است ملت حماسه ساز ایران اسلامی با رهنمودهای رهبر شجاع، دلیر و آگاه انقلاب اسلامی، معیارها و ارزش هایی چون از خودگذشتگی، ایثار و رشادت و شهادت طلبی را در میدان عمل از جبهه دفاع در میدان جنگ بات دشمن تا سنگرداری نخبگان فرهیخته و متعهد و برخورداری از تجهیزات و تشکیلات برتر نظامی را تصویرگری می کند و تجلی این روحیه شهامت و جانفشانی همان است که قدرت پنهان اما خطرناک دشمنان را در جنگ شناختی و فضای مجازی نیز محدود و بی اثر می سازد.

شهادت سردار دل ها، سپهد حاج «قاسم سلیمانی» که خاضعانه از درگاه خدا پرواز به سوی همرزمانش را می طلبید و با تواضع و عزمی راسخ می خواست بر سنگ مزارش عنوان «سرباز» حک شود تا ثابت کند سرباز مطیع امر ولایت و خادم ملت است نمونه ای از این شکوه اراده و اقتدار هر ایرانی محسوب می‌شود که در جبهه مقاومت و مسیر استقامت، یک حاج قاسم خواهد بود.

امروز و در این ایام با سرمایه های ارزشمندی که در سایه عزت و عظمت نام بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، حماسه نهم دی ماه را به روز شهادت حاج قاسم پیوند می زند بر این عزم استواریم که ما بر هر عهد که بستیم پای بندیم.

این فرصت مغتنمی است برای نهادینه شدن فرهنگ احترام به ارزش ها و درک ارزش و قیمت آنچه به ما عزت بخشیده؛ به عنوان سرمایه های اجتماعی و در یک کلام تجلی وحدت برای اقتدار و امنیت.

ما می توانیم با حفظ اقتدار حماسی و هویت ایرانی و اسلامی خود به جامعه شبکه جهانی وارد شویم و قانون ارزش ها را بر محور فرهنگ اسلامی و تمدن اصیل و روحیه جهادی و انقلابی خود پاس بداریم تا با احترام به قانون، نظم و انضباط اجتماعی نهادینه شود و دشمن بداند که با ملتی روبروست که ملت امام حسین(ع) و شهادت است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار