رئیس شورای عالی استان‌ها:

با بودجه فعلی، نظارت بر شورا‌ها ممکن نیست

سروری با بیان اینکه اعضای شورا‌های کل کشور ۱۲۶ هزار نفر است، گفت: بودجه فعلی شورای عالی استان‌ها، کم است بنابراین نظارت بر این تعداد، امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۴۹۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 10January 2022

تخلفات اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در حد صفر استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پرویز سروری» رئیس شورای عالی استان‌ها یکشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی اعضای شورا‌های شهر و روستا نیازمند ساختار‌های جدیدی هستیم و ایجاد شفافیت‌ها در زمینه‌های مختلف می‌تواند خطا‌ها اعضای این شورا‌ها را به حداقل برساند.

وی بر تقویت نظارت بیشتر بر عملکرد شورا‌ها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در این دوره از مجلس شورای اسلامی شرایطی فراهم شده تا با استفاده از ظرفیت‌های فراکسیون شورا‌ها بتوانیم با تعامل، همکاری‌های خود را در زمینه نظارت بر عملکرد اعضای شورا‌ها در سطح کشور تقویت کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در مجموع نظارت بر عملکرد ۱۲۶ هزار عضو شورا‌های شهر و روستا در کشور کاری بسیار سخت است و کمبود اعتبارات نیز در این زمینه شفافیت‌ها را کمتر کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: در شورا‌های شهر و روستا نمایندگان مردم و اقلیت‌ها حضور دارند و این ترکیب بی‌نظیری است که در کشور وجود دارد.

سروری بیان کرد: متاسفانه شورا‌ها ۲۰ سال دیر متولد شدند و این باعث شد که قبل از تشکیل شورا‌ها ساختار‌های زیادی در کشور شکل بگیرد و شورا‌ها وقتی وارد جامعه شدند که بسیاری از این ساختار‌ها در کشور شکل گرفته بود.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت ۱۲۶ هزار نفری اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به نسبت جمعیت تخلف در این شورا‌ها در حداقل‌ترین جایگاه قرار دارد هرچند که حتی یک انحراف و تخلف نیز برای شورا‌ها زیاد است، چون مردم آن‌ها را انتخاب کرده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: تاکنون در نظام شورا‌ها آموزشی برای اعضای این شورا‌ها در نظر گرفته نشده است در حالی که باید با ارائه آموزش‌های مورد نیاز شاهد تحولات جدیدی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا باشیم.

سروری تصریح کرد: برای جلوگیری از انحرافات باید اقدامات و شفافیت‌های مناسبی را برای جامعه شورایی تعریف کنیم، تا زمینه هرگونه خطا و انحراف در بین اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا به حداقل برسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار