مادر شهید «احمدی روشن»:

بزرگ‌ترین خواسته شهید «احمدی‌روشن» از خداوند شهادت بود

«سالاریان» گفت: شهید «مصطفی احمدی‌روشن» به راهی که می‌رفت کامل اعتقاد داشت و همیشه می‌گفت «خداوند به‌قدری بزرگ است که ما نمی‌توانیم چیز کوچکی از او بخواهیم و بزرگ‌ترین چیزی که من از خداوند خواستم شهادت بوده است».
کد خبر: ۵۰۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ - 11January 2022

بزرگ‌ترین خواسته شهید «احمدی روشن» از خداوند شهادت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، 21 دی دهمین سالگرد شهادت «مصطفی احمدی روشن» و «رضا قشقایی» از دانشمندان هسته‌ای کشور است به همین منظور گفت‌وگویی با «صدیقه سالاریان» مادر شهید «مصطفی احمدی روشن» صورت گرفته است، که در ادامه می‌خوانید:

سالاریان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان اظهار داشت: مصطفی در سال ۱۳۵۸ به دنیا آمد و دوران دبیرستان خود را در مدرسه ابن‌سینای همدان که شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده است گذراند، سپس در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد و بعد از پایان تحصیلات ترجیح داد که در سایت هسته‌ای نطنز خدمت کند.

وی افزود: مصطفی هفت سال، در سایت هسته‌ای نطنز مشغول به خدمت بود تا اینکه در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ توسط آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید. مصطفی در برابر کسانی که باید جلوی آنان می‌ایستاد شجاع و جسور بود و ملایمتی در این خصوص نداشت.

این مادر شهید عنوان کرد: مصطفی احترام بسیاری برای پدرش قائل بود و هیچ‌گاه خواسته‌ای مستقیم از پدرش نداشت، در برخورد با خواهرانش هم به‌گونه‌ای برخورد می‌کرد که یکی از خواهرانش بعد از شهادتش گفت، مصطفی این‌قدر بزرگ بود، که می‌شود در نبودش به سایه‌اش تکیه کنیم. فرزندم بسیار پرتلاش بود و تمام‌وقت خود را صرف انجام کارهایش می‌گذراند و زمان کمی برای استراحت خود می‌گذاشت و در راه سربلندی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

وی ابراز داشت: مصطفی همیشه می‌گفت که در دوران دفاع مقدس جوان‌های هم‌سن ما درس و دانشگاه را رها کردند و به جبهه‌ها رفتند و از تمامیت ارضی، ناموس و دین حفاظت کردند و در این راه تعداد زیادی به شهادت رسیدند، حال برعکس آن شده و ما باید در راه به دست آوردن علم تلاش کنیم و با بالابردن سطح علمی کشور باعث سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در دنیا شویم. کسانی که شهید می‌شوند راهشان را انتخاب می‌کنند و مزد جهادشان را از خداوند می‌گیرند که شهادت نصیبشان می‌شود.

باید از حضرت زینب (س) الگو بگیریم

وی یادآور شد: گرچه ما خاک‌پای حضرت زینب (س) نمی‌شویم، ولی اگر صبر و روشنگری حضرت زینب (س) نبود و اگر بازگویی واقعه کربلا توسط ایشان صورت نمی‌گرفت، هیچ‌وقت حقانیت امام حسین (ع) آشکار نمی‌شد و ما باید از ایشان الگو بگیریم. فراق شهید سخت است، اما این راهی بود که ما خودمان دوست داشتیم برود، راهی بوده که از اول انقلاب پدر و مادرش رفته‌اند و شهید ادامه‌دهنده و تکمیل‌کننده این راه بود.

این مادر شهید با اشاره به جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا هیچ‌وقت نمی‌تواندبا ما دوست باشد هرچند که یک عده تلاش می‌کنند که آمریکا را تطهیر کنند و به مردم بگویند که آمریکا دشمن ما نیست. آمریکا در اصل دشمن ما است و از ابتدا چه در زمان حمایت‌هایش از رژیم طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب شیطنت‌های فراوانی برعلیه مردم ایران انجام داده است.

آمریکا همیشه دشمن ایران است

وی افزود: بنابر تعبیر امام خمینی (ره) آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ‌وقت این شیطان بزرگ نمی‌تواند با حق سر یک سفره بنشیند، ولی واقعیت امر این است که مردم ما می‌دانند که شیطان همیشه دشمن حق و آمریکا همیشه دشمن ایران است.

سالاریان با بیان اینکه مصطفی بسیار پرتلاش، بصیر و دلسوز برای مردم بود گفت: شهید احمدی روشن به راهی که می‌رفت کامل اعتقاد داشت و همیشه می‌گفت که «خداوند به‌قدری بزرگ است که ما نمی‌توانیم چیز کوچکی از او بخواهیم و بزرگ‌ترین چیزی که من از خداوند خواستم شهادت بوده است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار