نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد؛

تعامل همکاری نمایندگی ولی فقیه در امور حج با سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

حجت‌الاسلام نواب در دیدار با رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن بررسی در خصوص تعامل همکاری‌های هر چه بیشتر در حوزه‌های مختلف، به خصوص فناوری اطلاعات بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۵۰۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ - 11January 2022

تعامل همکاری نمایندگی، ولی فقیه در امور حج با سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاعبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن تاکید بر تعامل هرچه بیشتر در زمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه مرتبط بحث و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: پژوهشکده سازمان حج و زیارت در حوزه حج فعالیت‌های پژوهشی، علمی و تحقیقی انجام می‌دهد و در صورت لزوم می‌تواند در قالب فعالیت‌های پژوهشی، نیاز‌های این حوزه در مجموعه‌های دیگر را در حد توان پاسخگو باشد.

در این نشست دو جانبه موضوع خدمات حج هوشمند و نحوه همکاری در حوزه فناوری اطلاعات در مجموعه حج و زیارت از دیگر محور‌های مورد بحث در این دیدار بود و دو طرف تبادل نظر و همکاری زیرمجموعه‌های مرتبط با این حوزه در مسیر تسهیل امر زیارت و ارائه خدمات مطلوبتر به زائران کاروان‌های زیارتی را مفید و موثر ارزیابی کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در ادامه این نشست با تاکید بر همکاری‌های هرچه بیشتر دوجانبه ضمن بررسی راهکار‌های عملی برای تعامل در زمینه همکاری‌های بیشتر به فعالیت‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در تهیه اطلس‌های مختلف ازجمله تاریخ، اسلام، شیعه و عاشورا را یادآور شد و به اقدامات صورت گرفته برای تهیه اطلس حرمین شریفین اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود روحانیون فاضل و اندیشمند در این سازمان، خواستار جذب و استفاده از آنان همانند گذشته به عنوان روحانیون کاروان‌های زیارتی اعتاب مقدسه، عمره و حج شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: فرآیند این کار با همکاری معاونت‌های فرهنگی دو مجموعه تعریف و بستر لازم فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن گسترده خواندن فعالیت‌های ارزشمند علمی، فناوری و به روز وزارت دفاع، تصریح کرد: در تهیه این اطلس، سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و پژوهشکده حج و زیارت در قم از گذشته تعامل و همکاری خوبی داشته اند و از اطلاعات و امکانات یکدیگر استفاده می‌کنند که امیدواریم گسترش یابد.

براساس این گزارش، در این دیدار که چند تن از معاونین این دو مجموعه نیز حضور داشتند در خصوص نحوه تعامل و همکاری میان سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها