وزیر فرهنگ خواستار تسریع رفع مشکلات و موانع در حج و زیارت عتبات شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ریاست جدید سازمان حج و زیارت خواست تا کار ساماندهی و رفع مشکلات و موانع این سازمان به ویژه در حوزه حج و زیارت و عتبات عالیات را با قوت و قدرت پیش ببرند.
کد خبر: ۵۰۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 13February 2022

وزیرفرهنگ خواستار تسریع رفع مشکلات و موانع در حج و زیارت عتبات شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه علیرضا رشیدیان و سید صادق حسینی روسای پیشین و جدید سازمان حج و زیارت که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در فضای معنوی خدمتگذاری به زائران حج و عتبات توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده که سهم کوچکی را در این سفر الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث حج و زیارت و مدیریت آن، حج یکی از آرزوهای بزرگ هر مسلمانی از زمان فهم تا مرگ است که خیلی ها به دلایل مختلف از جمله سالخوردگی، عدم سلامتی، استطاعت مالی به این توفیق نائل نمی شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: همگان تلاش کردند تا خدماتی را برای زائران داشته باشند و در این دوران انجام دهند.

اسماعیلی در ادامه به بروز کرونا طی یکی دوسال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: این ویروس منحوس همه فعالیت های کشور را دچار مشکل کرد و دراین میان سازمان حج نیز از آن بی نصیب نماند اما برغم تعطیلی اعزام زائران سازمان حج همچنان به دیگر فعالیت های خود پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه و اهمیت سازمان حج وزیارت اشاره کرد و گفت: انتخاب رئیس این سازمان از ابتدای مسئولیتم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار مهمی بود از این رو در این خصوص با آیت الله رییسی رئیس جمهور و حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه همفکری داشتیم تا در نهایت به آقای دکتر حسینی که یک دانشمند و شخصیت انقلابی و شناخته شده است برای ریاست این سازمان رسیدیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره سابقه کار حسینی در حوزه های کاری، علمی و دانشگاهی، وی را شخصیتی روحانی، نویسنده و آشنا به منطقه که همواره منشا خدمات و فعالیت های موثری بوده، دانست و گفت: اینها باعث شد مسئولیت این سازمان حیاتی و تاثیرگذار را بر عهده این برادر انقلابی بگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ریاست جدید سازمان حج و زیارت خواست تا ساماندهی و رفع مشکلات و موانع این سازمان به ویژه در حوزه حج و زیارت و عتبات عالیات را با قوت و قدرت پیش ببرند.

به گفته وی، سوابق علمی و اجرایی حسینی نشان می‌دهد که توانایی دارد با توکل به خداوند و هماهنگی و اشراف نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، فعالیت های گسترده ای در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند سالی است شورای عالی حج و زیارت تشکیل نشده و حجت‌الاسلام رییسی نیز از بنده خواسته که هرچه زودتر این شورا را تشکیل دهیم، از رییس جدید سازمان حج و زیارت خواست هرچه سریع تر با تعیین دستور جلسه مقدمات برگزاری این شورا به ریاست رییس جمهوری را فراهم کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها