وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

ائتلاف سعودی در حال مقدمه چینی برای حمله به بندر «الحدیده» است

«شرف» در سخنانی گفت: ائتلاف سعودی با طرح ادعا‌های واهی در خصوص قاچاق سلاح از بندر الحدیده در حال مقدمه چینی برای حمله به این بندر است.
کد خبر: ۵۰۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 11January 2022

ائتلاف سعودی در حال مقدمه چینی برای حمله به بندر «الحدیده» استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌هایی جداگانه به مقامات سازمان ملل و شورای امنیت ادعا‌ها و دروغ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در خصوص بندر الحدیده را رد کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌های مذکور اعلام کرده است که دروغ‌های ائتلاف سعودی در خصوص بندر الحدیده تلاشی از سوی این ائتلاف برای مقدمه چینی جهت هدف قرار دادن بندر مذکور است.

هشام شرف یادآور شد: ۸۰ درصد از نیاز‌های غذایی مردم یمن از طریق بندر الحدیده تأمین می‌شود. این در حالی است که ائتلاف سعودی صراحتاً تهدید می‌کند که این بندر را مورد هدف قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اقدام اخیر ارتش یمن در توقیف کشتی نظامی امارات، تأکید کرد: یمن حفاظت و حراست از حاکمیت آب‌های خود را یک حق مشروع می‌داند و از آن کوتاه نمی‌آید. ما با هر کشتی که حامل تسلیحات نظامی باشد، برخورد می‌کنیم. این مقام یمنی در پایان نیز خواستار صدور قطعنامه توقف جنگ یمن توسط ائتلاف سعودی شد.

گفتنی است، ائتلاف متجاوز سعودی پیشتر مدعی شده بود که یمنی‌ها از بندر الحدیده برای قاچاق سلاح استفاده می‌کنند. ائتلاف سعودی با طرح این ادعا به دنبال مشروع جلوه دادن حمله احتمالی آتی خود به الحدیده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها