خودزنی ائتلاف سعودی در شبوه یمن/ چند مزدور امارات کشته و زخمی شدند

منابع نظامی خبر دادند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، مزدوران وابسته به امارات را در شبوه بمباران کردند و چندین نفر از آنان نیز کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۵۰۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ - 15January 2022

خودزنی ائتلاف سعودی در شبوه یمن/ چند مزدور امارات کشته و زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع یمنی از حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به کاروان تجهیزات نظامی مزدوران وابسته به ابوظبی خبر دادند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از این منابع گزارش داد، در جریان این حملات، مزدوران گروه موسوم به «العمالقه» (وابسته به امارات) چندین بار مورد حمله قرار گرفتند.

به گفته این منابع، این حمله، در مناطق بین «عین» و «بیجان» در غرب استان شبوه صورت گرفته است.

منابع مذکور خبر دادند که در جریان این حملات، شمار زیادی از عناصر العمالقه کشته و زخمی شدند و تجهیزات نظامی آنان نیز تقریبا نابود شد.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف، نهم دی ماه جاری، مقر وابسته به مزدوران دولت مستعفی یمن (وابسته به ریاض) در شبوه را نیز بمباران کردند.

منابع نظامی، گفتند که این حمله به یک گروه از نیرو‌های دولت مستعفی در منطقه «اللثمه» واقع در شهرستان «مرخه» در شمال غرب شبوه صورت گرفت.

به گفته این منابع، در جریان این حمله، مقر متعلق به عناصر دولت مستعفی منهدم شد و در پی آن، ۱۵ نفر از این عناصر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که عناصر وابسته به امارات، کنترل شبوه را در اختیار دارند و در حال اخراج عناصر وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها