صنعاء: شورای امنیت قادر به حل یک بحران نفتی نیست چه برسد به جنگ یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از بی تفاوتی جامعه بین المللی به فاجعه تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن گفت: شورای امنیت قادر به پایان دادن به جنگ یمن نیست.
کد خبر: ۵۰۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 13January 2022

صنعاء: شورای امنیت قادر به حل یک بحران نفتی نیست چه برسد به جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که شورای امنیت قادر به پایان دادن به جنگ یمن نیست.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از مقامات ارشد جنبش انصارالله تاکید کرد: شورای امنیت که قادر به پایان دادن به بحران نفت نیست، قادر به پایان دادن به جنگ نظامی نیست.

او شامگاه چهارشنبه در یک پیام توییتری افزود: جمهوری یمن پیوسته راه حل‌هایی ارائه کرده است که گزینشی یا غیرقابل اجرا نیست و از همین رو امتناع از ارائه هر گونه راه حلی به خودی خود ادامه جنایت جنگی است.

الحوثی گفت: ادعا‌های دشمنان ملت یمن توهمات ساخته و پرداخته شده‌ای است که به بهانه آن به یمن حمله کردند و موضع جامعه بین‌الملل در برابر بزرگ‌ترین فاجعه یا تایید و مشارکت یا محکومیت بی‌ارزش بوده است.

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز دو روز پیش بر اهمیت عمل کردن شورای امنیت به مسؤولیت خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و حمایت از ملت یمن در برابر تروریسم و جنایات نظام سعودی و متحدانش تاکید کرد.

وی از شورای امنیت خواست با صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور تمامی طرف‌ها را ملزم به توقف جنگ خصمانه و رفع محاصره فراگیر یمن ملزم کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

کارشناسان سازمان ملل یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار