مقام انصارالله:

پروژه آمریکا در یمن، هیچ آینده‌ای ندارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طرح آمریکا در یمن، هیچ آینده‌ای ندارد و این، پیام عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ - 20January 2022

پروژه آمریکا در یمن، هیچ آینده‌ای نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی القحوم» رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که نیرو‌های مسلح این کشور، برای بازدارندگی، تمامی امکانات را در اختیار دارند.

القحوم به شبکه خبری المسیره گفت که عملیات نیرو‌های مسلح یمن، در سطح سیاسی، بازتاب مثبتی داشته است.

وی خاطر نشان کرد، دشمن، امروز بر روی بازی با برگِ گروه‌های تروریستی داعش و القاعده، حساب باز کرده است و این گروهها، آخرین برگه‌های دشمن در خاک یمن هستند که به زودی بیرون رانده خواهند شد.

این مسئول یمنی همچنین گفت که طرح آمریکا در یمن، هیچ آینده‌ای ندارد و این، پیام عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

القحوم تصریح کرد، ملت یمن، در میدان نبرد، حماسه‌های بسیاری خلق کرده و به امارات، عربستان و آمریکا پیام دادند که حساب باز کردن آنان بر روی تکفیریها، یک محاسبه اشتباه است.

وی در پایان تأکید کرد، افزایش تنش دشمن از آغاز جنگ، ادامه دارد، ولی امروز سران یمن، برای دفاع از مردم و خاک این کشور، گزینه‌های راهبردی در اختیار دارند.

در همین ارتباط، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هفته گذشته خبر داد که نیرو‌های این کشور، عملیات نظامی «طوفان» یمن را در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام دادند و طی آن فرودگاه‌های دبی و ابوظبی هدف موشک و حملات پهپادی قرار گرفتند.

سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

یک مقام انصارالله هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز امارات، ارتش یمن فرودگاه‌ها و سازه‌های نفتی را هدف قرار خواهد داد.

پس از این حمله، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی عهد ابوظبی امروز چهارشنبه تلفنی با «لوید استین» وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد.

در تماس تلفنی مذکور، دو طرف حملات اخیر نیرو‌های یمنی به مواضع امارات را بررسی کردند و طرف اماراتی این حملات را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد.

وزیر دفاع آمریکا هم در این تماس ضمن تاکید بر محکومیت این حملات از سوی آمریکا بر حمایت کشورش از امارات در مقابله با تهدید‌هایی که امنیت و سلامت اراضی این کشور را هدف می‌گیرد، تهدید کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار