دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقشه شوم ائتلاف سعودی برای حمله گسترده به بندر «الحدیده»

ائتلاف متجاوز سعودی بعد از سلسله شکست‌های اخیر خود در برابر «انصارالله» یمن با طرح ادعا‌های بی پایه و اساس در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای گسترده به بندر «الحدیده» یمن است.
کد خبر: ۵۰۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۰ - 12January 2022

نقشه شوم ائتلاف سعودی برای حمله‌ای گسترده به بندر «الحدیده» یمنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از سلسله شکست‌ها و ناکامی‌های ائتلاف متجاوز سعودی در جریان جنگ یمن و ضربات جربان‌ناپذیری که آن‌ها در جبهه‌های مختلف این کشور تجربه کردند که آخرین آن‌ها تغییر موازنه قدرت در استان «مارب» یمن و تسلط کامل «انصارالله» بر این استان بود، حال با طرح ادعای واهی و کذب استفاده نظامی «انصارالله» از بندر «الحدیده» درحال اجرای نقشه‌ای شوم و انجام حمله‌ای گسترده به این بندر مهم و استراتژیک یمن هستند.

اما این تمام ماجرا نبوده و نیست، بلکه از زمانی که «انصارالله» یمن یک کشتی اماراتی که حامل تجهیزات نظامی بود را در بندر «الحدیده» توقیف کرد، ائتلاف عربی سعودی برای انحراف افکار عمومی از ماجرای توقیف این کشتی حامل سلاح مدعی شد که «انصارالله» از این بندر به عنوان مرکزی برای جمع آوری موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند.

در واقع ائتلاف عربی - سعودی که کشتی حامل تجهیزات نظامی خود در بندر «الحدیده» را توسط انصارلله توقیف شده دید در یک فرار رو به جلو و برای اینکه در برابر افکار عمومی مردم منطقه خاورمیانه و جهان پاسخگو نباشد دست به طرح چنین ادعای مضحک و به دور از واقعیتی زده است.

در این میان محمد عبدالسلام، سخنگوی «انصارالله» یمن در پاسخ به ادعا‌های کذب و واهی ائتلاف عربی - سعودی مبنی بر استفاده نظامی انصارلله از «بندر الحدیده» در توییتی نوشت: بندر الحدیده از اواخر سال ۲۰۱۵ که توسط ائتلاف عربی هدف قرار گرفت بسته شده است و خیلی کم برای عملیات انسانی از آن استفاده می‌شود.

ولی دلیل طرح چنین ادعا‌هایی از طرف ائتلاف متجاوز سعودی با گذشت بیش از هفت سال از آغاز جنگ نابرابر عربستان سعودی با حمایت آمریکا و غرب بر ملت مظلوم و رنج کشیده یمن دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا آن‌ها در وهله اول به منظور فریب افکار عمومی و در چشم اندازی بسیار مهمتر به منظور تکیه بر بهانه‌هایی برای بمباران تاسیسات و مراکز عمومی و غیرنظامی این کشور، همواره دست به طرح چنین ادعا‌های پوچ و بی اساسی می‌زنند تا با خیالی آسوده‌تر بمب‌های خود را بر سر مردم یمن فرو بریزند.

اما جا دارد و بهتر است تا بیاییم و دلیل واقعی و اصلی طرح چنین ادعا‌هایی را مورد کنکاش و بررسی قرار بدهیم. اگر نگاهی کوتاه و گذرا و بیش از ۱۰۰ عملیات موفق انصارالله و نیرو‌های مسلح مردمی یمن علیه ائتلاف متجاوز عربی سعودی داشته باشیم و به عدد ۱۲ هزار کیلومتر مربع از زمین‌های آزاد شده هم توجه کنیم آنگاه است که متوجه می‌شویم که عربستان و نیرو‌های ائتلاف عربی در مواجهه با این وضعیت و جبران شکست‎های پی در پی که تا امروز متحمل شدند چاره‌ای جز طرح چنین ادعا‌هایی ندارند.

البته بر کسی پوشیده نیست که نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی - سعودی برای اینکه دست بازتری در ارتکاب حملات جنایتکارانه خود بر ضد مردم یمن داشته باشد به چنین ادعا‌هایی نیاز دارد تا در صورت انجام جنایت‌های جنگی کمتر از سوی افکار عمومی کشور‌های منطقه و جهان تحت فشار قرار بگیرد. از این روی آن‌ها با استفاده از رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی که در اختیار خود دارند عموما اخبار کذب و نادرستی را برای پیش برد اهداف شوم خود مطرح و منتشر می‌کنند.

در این بین ماجرا زمانی جالب‌تر و حساس‌تر می‌شود که بفهمیم که بیش از ۸۰ درصد از نیاز‌های اولیه و ضروری مردم یمن شامل غذا، دارو و پوشاک از طریق بندر «الحدیده» تامین می‌شود و ائتلاف متجاوز سعودی برای اینکه از یک طرف شکست‌های اخیر خود را جبران کند و از طرف دیگر برای اینکه توان انصارالله و مقاومت مردم یمن را بشکند در نقشه‌ای شوم به دنبال بمباران و از بین بردن این بندر مهم و استراتژیک یمن دارد.

با توجه به ادعا‌هایی که اخیراً توسط ائتلاف متجاوز سعودی علیه جبهه مقابل خود در میدان جنگ یمن مطرح می‌شود و سابقه تجاوزکارانه و سیاه این ائتلاف عربی - سعودی در بمباران تاسیسات و مراکز عمومی و غیرنظامی یمن قطعا این ائتلاف برنامه‌هایی برای بمباران و آسیب رساندن به بندر «الحدیده» یمن در سر دارد که در روز‌ها و هفته‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار