پاکستان خواستار توقف حملات هوایی امریکا شد

نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهور امریکا متقاضی توقف حملات هوایی امریکا توسط هواپیماهای بدون سرنشین شد.
کد خبر: ۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹ - 24October 2013

پاکستان خواستار توقف حملات هوایی امریکا شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "نیویورک تایمز"، "نواز شریف" نخست وزیر جدید پاکستان پس از دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا در کاخ سفید پس از گفتگو در مورد مسائل مختلفی مانند امکان تداوم حضور نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد امریکا باید به حملات هوایی خود علیه پاکستان با هواپیماهای بدون سرنشین پایان دهد.

گفتنی است این درخواست نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح شده است که سازمان عفو بین المللی طی گزارشی در روزهای گذشته اعلام کرد حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا علیه پاکستان نقض گسترده حقوق بین المللی به شمار می رود.

در شرایطی که طی سال های اخیر شاهد حملات غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین امریکا علیه پاکستان بوده ایم، نخست وزیر این کشور در دیدار با اوباما بیان داشت این گونه حملات غیرقانونی ضمن کشتار گسترده غیرنظامیان باعث خشم مردم پاکستان شده و پایان دادن به آن ضروری است.

در این رابطه اوباما بدون اشاره به حملات هواپیماهای بدون سرنشین، اختلافات میان دو کشور را تایید کرده و اظهار امیدواری کرد با همکاری دو طرف اختلافات رفع شود.

گفتنی است بحث امکان تداوم حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بعد از سال 2014 نیز یکی از محورهای گفتگوهای روسای دولت پاکستان و امریکا بود و باراک اوباما خواستار همکاری پاکستان با امریکا در این زمینه شد.

شایان ذکر است در حالی که با بروز اختلافات میان پاکستان و امریکا دولت اوباما کمک های خود به پاکستان را قطع کرده بود، باراک اوباما در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت اعطای کمک های امنیتی به پاکستان از سر گرفته خواهد شد که این امر وابستگی امنیتی پاکستان به امریکا را به همراه خواهد داشت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار