معاون رئیس جمهور:

فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست

«اسلامی» گفت: فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست و صنعت هسته‌ای، حوزه بسیار وسیعی است.
کد خبر: ۵۰۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 12January 2022

فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بستبه گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی شب گذشته پس از بازدید از مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در شهرستان بناب اظهار داشت: فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست و صنعت هسته‌ای، حوزه بسیار وسیعی است که می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند.

وی با بیان به اینکه اطمینان‌ بخشی بر کیفیت و دوام و قوام محصولات تولیدی یکی از اهداف فناوری پرتوی است، بیان کرد: با ایجاد تجهیزات لازم می‌توان هزنیه تولید را کاهش و زمان ماندگاری محصولات را افزایش داد تا فرصت بهتری برای بخش کشاورزی فراهم شود.

اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه و تلاش گسترده سازمان انرژی اتمی و حرکت بر اساس یک برنامه مدون در حوزه فناوری‌های هسته‌ای و پرتوی، گفت: مطالعات جامعی برگرفته از اسناد انجام شده و اطلس پرتودهی را تهیه و ابلاغ کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد فعالیت این سازمان تامین نیاز مردم در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، درمانی و تشخیصی است که پرتودهی در این میان نقش مهمی دارد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا موانع ارضی و اداری شهرک پرتودهی را مرتفع کرده و معماری نوینی برای این شهرک طراحی شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها