تولیت آستان قدس رضوی:

پویایی مکتب تشیع موجب هراس نظام سلطه شده است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: فرهنگ تشیع غنی، قدرتمند و زنده است، این مکتب موجب بیداری و آگاهی انسان‌هاست و دلیل دشمنی مستکبران با این مکتب نیز همین امر است.
کد خبر: ۵۰۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 12January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رئیس و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حساسیت فعالیت‌های فرهنگی و تأکید بر اهمیت برخورداری از استراتژی فرهنگی برای انجام اقداماتی بنیادی و اثرگذار در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: فرصت استثنایی و بی‌نظیری برای ترویج مبانی دینی در اختیار رایزن‌های فرهنگی است که آنان برای اثربخشی در ابعاد فرهنگی باید از روحیه عشق و انگیزه نسبت به کار برخوردار باشند.

وی کار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بسیار دشوار ارزیابی کرد و افزود: سفرا و رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید از میان نخبگان، دانشمندان و افراد باانگیزه و دغدغه‌‎مند در حوزه‌ مسائل دینی و فرهنگی انتخاب شوند تا بتوانند فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی و پیام رحمانی اهل‌بیت (ع) را به گوش جهانیان برسانند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به هجمه‎های دشمنان علیه مکتب تشیع اشاره کرد و آن را نشان از اثرگذاری این مکتب دانست و گفت: فرهنگ تشیع غنی، قدرتمند و زنده است، این مکتب موجب بیداری و آگاهی انسان‌هاست و دلیل دشمنی مستکبران با این مکتب نیز همین امر است.

مروی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) امروز شاید بیشتر از زمان حیات مبارکشان مظلوم هستند زیرا متأسفانه در کنار احساسات و هیجانات کمتر به عمق‌بخشی دینی و معرفتی مردم نسبت به آن حضرات توجه شده است، احساسات و شور در جای خود بسیار لازم و خوب است اما در کنارش باید به عمق‌بخشی معرفتی نیز توجه شود و یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقویت مبانی دینی و عقبه معرفتی نسبت به ائمه اطهار (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بر اساس اسناد تاریخی، آستان قدس رضوی درگذشته به کشورهای مختلف برای فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی سفیر اعزام می‎کرده است، اکنون نیز نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف می‌توانند سفرای آستان قدس رضوی در آن کشورها باشند.

وی در ادامه بر اهمیت برنامه‌ریزی برای آشناسازی رایزنان فرهنگی با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی تأکید کرد و ابراز داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند در عرصه دیپلماسی زیارت نقش مؤثری خصوصاً در کشورهای اسلامی ایفا کند، مردم کشورهایی همچون هندوستان و پاکستان علی‌رغم اینکه عموماً اهل تسنن هستند اما بسیار علاقه‌مند به حضرت رضا (ع) و زیارت این مضجع نورانی هستند که باید شرایط تشرف آن‌ها تسهیل شود.

مروی نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص زمینه‌سازی برای حضور آستان قدس رضوی در عرصه‌های بین‌المللی به‌ویژه رویدادهای فرهنگی منطقه را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این آستان مقدس ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های معرفتی، فرهنگی و هنری دارد که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند در معرفی آن‌ها به دنیا نقش مؤثری داشته باشد.

تولیت آستان قدس ایجاد ارتباطات دوسویه میان ظرفیت‎های علمی و فرهنگی آستان قدس با ظرفیت‎های منطقه‌‎ای و بین‌المللی مانند تعاملات دانشگاهی، معرفی امام رضا (ع) به جهانیان با زبان هنر در تعامل با بخش‌های هنری آستان قدس و معرفی فعالان و خادمان بین‌المللی رضوی به آستان قدس را از دیگر عرصه‌هایی دانست که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‎تواند در آنها ایفای نقش کند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی گزارشی از اقدامات این سازمان و برنامه‌های آتی مجموعه متبوع خود ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها