تولیت آستان قدس رضوی:

مردم ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: ملت شریف ایران در مسیر ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی از ایمان، تشخیص صحیح و ثبات قدم برخوردار هستند و سال‌ها سختی‌ها و فشارهای فراوانی را از روی بصیرت و آگاهی تحمل کردند، بر همین اساس این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و مسئولان باید برای خدمت هرچه بهتر و نوکری این مردم شریف کمر همت ببندند.
کد خبر: ۵۰۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ - 02February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی امروز در دیدار با «یعقوبعلی نظری» استاندار و معاونین استانداری خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تبریک آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر، مسئولیت در نظام مقدس اسلامی را امانتی الهی دانست و اظهار داشت: پست، مقام و منصب هیچ امتیاز و مزیتی برای انسان نیست، این پست‌ها و منصب‌ها در حقیقت بستر امتحان الهی هستند و مسئولان باید فرصت‎ کوتاه مسئولیت را برای خدمت به مردم و جلب رضای الهی مغتنم بدانند و با کار جهادی لحظه‌ای را برای رفع مشکلات و پیشرفت در امور از دست ندهند.

وی در ادامه به مقاومت ملت ایران در برابر کارشکنی‌ها و توطئه‌های استکبار اشاره کرد و افزود: ملت ایران طی ۴۳ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر اسلام و آموزه‌های ائمه اطهار (ع) گام برداشتند و با بصیرت، انتخاب صحیح و ایستادگی در برابر تمام سختی‌ها، ناملایمات و دشواری‌هایی که دشمنان اسلام و انسانیت با تحمیل جنگ و تحریم ایجاد کردند، پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را مرهون بصیرت و مقاومت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت شریف و غیور ایران در مسیر ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی از ایمان، تشخیص صحیح و ثبات قدم برخوردار هستند و سال‌ها سختی‌ها و فشارهای فراوانی را از روی بصیرت و آگاهی تحمل کردند، بر همین اساس این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و مسئولان باید برای خدمت هرچه بهتر و نوکری این مردم شریف کمر همت ببندند.

وی گفت: دولت سیزدهم با شعارهای انقلابی، عدالت محوری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری وارد عرصه شده است، لذا باید همه این دولت را برای تحقق شعارها و جلب رضایت مردم، کمک کنیم. این مردم شایسته خدمت هستند هرچند کوتاهی‌هایی هم شده اما اکنون فرصت خوبی است که به مسئله خدمت جامه عمل پوشاند.

مروی خطاب به استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: ان‌شاءالله دوره استانداری شما و همکارانتان یک دوره درخشان در طی دوران استانداری خراسان رضوی باشد و ما هم آنچه در توان داشته باشیم و بستر برای کمک باشد، دریغ نخواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت توسعه متوازن شهر مشهد با رویکرد حفظ مرکزیت حرم مطهر اشاره کرد و ادامه داد: مشهد مقدس نباید به‌گونه‌ای توسعه یابد که در آینده شاهد دو بافت قدیم و جدید در این شهر باشیم، اکنون این نگرانی به‌طورجدی وجود دارد که در آینده تمام آثار و امکانات شهری به یک سمت شهر برود و مناطق پیرامونی حرم مطهر به بافت قدیمی شهر مبدل شوند.

وی تصریح کرد: صرف‌نظر از جایگاه رفیع معنوی حرم مطهر، این بارگاه نورانی گنجینه‎ای عظیم و بی‌نظیر از هنر و فرهنگ ملت ایران است، در کجای دنیا گنجینه‌های فاخر باستانی و هنری خود را به حاشیه می‎رانند؟ هر کشوری تلاش می‎کند اماکن هنری مایه فخر خود را مرکز ثقل قرار دهد، این حرم نورانی تجلی هنر ملت ماست.

مروی یادآور شد: حتی آن‌هایی که اهل معنویت نیستند اما اهل هنر و فرهنگ هستند باید مطالبه‌گر حفظ مرکزیت حرم مطهر به‌عنوان گنجینه‌ای عظیم از هنر اصیل معماری ایرانی باشند و بحمدالله مدیریت شهری در این خصوص دغدغه‌مند ورود کرده است.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن معرفی معاونت‌های مختلف استانداری به تشریح برنامه‌های و طرح‌های خود در زمینه‌های مختلف برای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و بهبود شاخص‌های توسعه استان پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها