رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید اصفهان:

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا در شهرستان‌‌های اصفهان کلید خورد

حجت‌الاسلام ‌«علاء‌الدین» گفت: دهمین طرح ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین معزز شهدا در قالب تدوین مصور خاطرات مستند در سطح بنیاد شهید شهرستان‌های استان اصفهان کلید خورد.
کد خبر: ۵۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 13January 2022

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا در سطح بنیاد شهید شهرستان‎های اصفهان کلید خوردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام ‌«سید‌محمد‌رضا علاء‌الدین» رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان با بیان اینکه دهمین طرح ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین معزز شهدا در قالب تدوین مصور خاطرات مستند در سطح بنیاد شهرستان‌های استان در سال 1400 کلید خورد اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت خاطرات والدین شهدا، اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد اصفهان این دوره از طرح پروژه با همکاری صدا و سیمای استان انجام می‌شود و خاطره نگاری والدین شهدا در قالب مصاحبه تصویری انجام می‌گیرد.

رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان ادامه داد:‌ همکاری بنیاد شهید و صدا و سیما به این صورت است که سوژه‌ها و اطلاعات لازم والدین و هماهنگی‌های تولید از طریق بنیاد در اختیار تهیه کنندگان قرار گرفته و بخش تولید فیلم‌های مستند برعهده مراکز صدا و سیما استان‌ است.

علاء‌الدین تصریح کرد: از گذشته تاکنون حدود 4 هزار فیلم مستند خاطره نگاری والدین معظم شهدا ثبت و ضبط شده و با توجه به کهولت سنی این عزیزان ضرورت دارد با سرعت بیشتری این طرح اجرایی شود تا از این گنجینه ارزشمند که تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس و نیز سیره و سبک زندگی شهدا است بی بهره نباشیم.

رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد اصفهان پیام رسانی و اطلاع رسانی خاطرات والدین معظم شهدا را جز اولویت‌های بنیاد شهید برشمرد و افزود: سیاست راهبردی بنیاد شهید به غیر از ثبت و ضبط این خاطرات، انتقال این پیام های معنوی و الگوهای زندگی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است.

وی خاط‌رنشان کرد: پایگاه خبری نوید شاهد نیز هم راستا با صدا و سیما انتشار مصاحبه تصویری والدین شهدا را آغاز و این مصاحبه‌‌ها برای مشاهده عزیزان در سایت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار