دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»:

حمله به «منطقه سبز» کار مقاومت عراق نیست

«شیخ قیس الخزعلی» با اشاره به حملات راکتی شب گذشته به سفارت ایالات متحده آمریکا در «منطقه سبز» گفت: تصمیم مقاومت این است که در شرایط کنونی حمله‌ای به سفارت آمریکا صورت نگیرد.
کد خبر: ۵۰۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ - 14January 2022

حمله به «منطقه سبز» کار مقاومت عراق نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به حملات راکتی شب گذشته به سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، شیخ قیس الخزعلی تصریح کرد: هدف قراردادن منطقه سبز در شرایط حساس کنونی و با همان شیوه قدیمی توسط کسانی که در پشت پرده نقش آفرینی می‌کنند، تلاشی برهم زدن صحنه است. از همین روی، ما تاکید می‌کنیم که تصمیم گروه‌های مقاومت این است که در شرایط کنونی حمله‌ای به سفارت آمریکا صورت نگیرد.

از سوی دیگر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتی به حمله راکتی بامداد امروز به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد. وی در بخشی از این توئیت نوشته است: کسانی که به منطقه سبز حمله می‌کنند جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازند.

رهبر جریان صدر در بخش دیگری از پست توئیتری خود نیز عنوان کرده است: گروه‌های عامل حمله به منطقه سبز با این اقدامات خود به دنبال به تأخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

در همین حال، برهم صالح رئیس جمهور عراق هم با اشاره به حمله راکتی به سفارتخانه آمریکا در بغداد گفت که هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک و به خطر انداختن جان شهروندان بیگناه اقدامی تروریستی و مجرمانه است.

وی این دست اقدامات را ضربه زدن به منافع عراق و وجهه بین المللی این کشور قلمداد کرد. صالح افزود که هدف از زمانبندی هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک پیچیده کردن حقوق ملی و قانونی عراقی‌ها است.

ساعاتی پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، انفجاری در ساعات اولیه روز جمعه در شمال بغداد گزارش شده است. بنا به گزارش العربیه، صدای انفجار در «منطقه ادهمیه» واقع در ۴ مایلی شمال منطقه سبز بغداد شنیده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌های اورژانس به سرعت به محل حادثه رفته‌اند. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. چند ساعت پیش از اینکه صدای انفجار در منطقه ادهمیه شنیده شود، کانال تلگرامی صابرین نیوز از شنیده شدن صدای سه انفجار در منطقه سبز بغداد خبر داده بود. همچنین پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که سفارت آمریکا در بغداد با دو راکت هدف حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت و در پی این انفجارها تمامی ورودی‌های سفارتخانه آمریکا مسدود شد.

انتهای پیاو / 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار