نماینده ولی فقیه در گیلان:

«صبر و وفاداری» دو ویژگی حضرت ام‌البنین (س) بود

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه صبر و وفاداری دو ویژگی حضرت ام البنین بود، گفت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) روز مادران و همسران شهیدان نامگذاری شده و مادران و همسران شهدا به ایشان اقتدا کردند، زیرا این بانوی بزرگوار جزء کسانی بود که جهاد تبیینی می‌کرد.
کد خبر: ۵۰۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ - 14January 2022

«صبر و وفاداری» دو ویژگی حضرت ام البنین بود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: جمعه ۲۴ دی سال ۱۳۵۸ امام (ره) مقام معظم رهبری را به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) همسر حضرت علی (ع) مصادف با یکشنبه هفته آینده تصریح کرد: حضرت عباس، عبدالله، عثمان و جعفر چهار فرزند حضرت ام‌البنین (س) در کربلا شهید شدند.

وی با بیان اینکه صبر و وفاداری دو ویژگی حضرت ام البنین (س) بود، افزود: سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز مادران و همسران شهیدان نامگذاری شده و مادران و همسران شهدا به ایشان اقتدا کردند، زیرا این بانوی بزرگوار جزء کسانی بود که جهاد تبیینی می‌کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ۲۶ دی سال ۱۳۵۷ سالروز فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی خاطرنشان کرد: در این روز طاغوت پهلوی خائن از کشور خارج شد و مردم ایران پس از چند هزار سال قدرت معنوی، اخلاقی و اجتماعی پیدا کردند.

وی با اشاره به فرمایش وبینار مقام معظم رهبری مصادف با سالروز ۱۹ دی قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶، تاکید کرد: غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم دشمن و وحدت بین اقشار مختلف مردم سه محور سخنان رهبر معظم انقلاب بود و بازخوانی فرمایش‌های ایشان می‌تواند برای ما الگو باشد.

امام جمعه رشت عمل نکردن به دستور‌های رهبر معظم انقلاب را از علل عقب ماندگی کشور دانست و متذکر شد: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود و نشان داد که عالم دینی می‌تواند مردم را بسیج کند

وی با اشاره به مخالفت استکبار با اسلام سیاسی گفت: غیرت دینی مردم عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف بوده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه غیرت دینی به معنای خشونت نامعقول نیست، تصریح کرد: اهل فکر و اندیشه باید مردم را در مقابل غیرت زدایی به اصول و مبانی انقلاب مصون نگه دارند.

وی پایبندی به مبانی انقلاب را سبب پیشرفت کشور خواند و افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی غیرت دینی و عقلانیت داشت و در این راستا حقیقت ملت ایران در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه موفقیت‌های انقلاب اسلامی نباید مکتوم بماند، خاطرنشان کرد: ملت‌های منطقه از مقاومت مردم ایران در مقابل استکبار بهره می‌برند و امروز جمهوری اسلامی خاری بر چشم و استخوان بر گلوی دشمنان شده است.

وی بر تقویت امید نسبت به آینده در جوانان تاکید کرد و افزود: اختلاف سلیقه ها، روش‌ها و منش‌ها نباید موجب جبهه گیری مخالف شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به این استان، متذکر شد: سال‌های گذشته نسبت به ساختار‌ها و زیرساخت‌های گیلان به ویژه رشت بی توجهی شد و این ناشی از زدوبند‌های سیاسی بود.

وی با توصیه به سفارش رهبر معظم انقلاب در واکاوی فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ توسط خواص به انقلاب آسیب زد بنابراین مسئولیت‌ها نباید به اهالی فتنه واگذار شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برای پیشرفت استان نیاز به آرامش در فضای برادرانه داریم، تصریح کرد: اگر هر کسی بخواهد سخنی بگوید به نفع گیلان نیست و نباید فضا را ملتهب کرد.

وی با اشاره به پیرامون حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی به حق پدر و مادر نسبت به فرزندان متذکر شد: توجه انسان‌ها به والدین از جمله اموری است که در ردیف توحید قرار دارد و در این راستا توجه معنوی به پدر و مادر به ویژه در دوران کهنسالی مهم‌تر از توجه مادی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار