رسانه‌های اسرائیلی مطرح کردند؛

احتمال محرومیت هفت ساله نتانیاهو از فعالیت سیاسی

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که نتانیاهو انتظار دارد، دستگاه قضایی برای هفت سال او را از حضور در عرصه سیاست محروم کند.
کد خبر: ۵۰۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 15January 2022

احتمال محرومیت هفت ساله نتانیاهو از فعالیت سیاسی وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌ها، محاکمه طولانی مدت فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به زودی به پایان می‌رسد و گفته شده نتیجه احتمالی آن اقرار نتانیاهو به انجام جرم خواهد بود.

در گزارش‌های جمعه شب تلویزیون اسرائیل، ادعا‌هایی وجود داشت که نتانیاهو و «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل این رژیم در حال مذاکره برای رهبری اپوزیسیون کنست بوده‌اند تا اوایل هفته آینده محاکمه‌اش را با توافقی برای دادخواست پایان دهد.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، اتهام رشوه خواری نتانیاهو کنار گذاشته می‌شود، اما نتانیاهو به تقلب و نقض اعتماد اعتراف می‌کند. این مجازات برای او ۳ تا ۶ ماه حبس خواهد داشت که سپس به خدمات اجتماعی تبدیل می‌شود.

با این حال، سخت‌ترین جنبه مجازات برای نتانیاهو می‌تواند شرط نهایی آن باشد و نتانیاهو باید بپذیرد که اقدامات او دارای «رذالت اخلاقی» بوده است، که این اقرار او را از تصدی مناصب دولتی به مدت هفت سال منع خواهد کرد. در حالی که نتانیاهو در سن ۷۲ سالگی به سر می‌برد، پذیرش این اتهام به این معناست که او تا سال ۲۰۲۸ و زمانی که ۷۹ ساله خواهد شد، نمی‌تواند بدنبال مقام سیاسی باشد.

برای بسیاری از سیاستمداران، ۷۹ سالگی سن بازنشستگی است، اما شاید حتی این ضربه برای پایان دادن به حضور نتانیاهو در سیاست کافی نباشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها