پخش مستند «کابوس نیمه شب» از شبکه یک+ تیزر

مستند «کابوس نیمه شب» درباره روز‌های بعد از فرار پهلوی دوم تا زمان مرگش، در قالب مجموعه‌ای شش قسمتی از شبکه یک سیما به شکل هفتگی پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 15January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه مستند «کابوس نیمه شب»، تولید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما، با روایتی تاریخی از منظری پژوهشی به دنبال نمایش روز‌های منتهی به مرگ شاه مخلوع است.

این مستند سریالی به نویسندگی و کارگردانی «علی عارضی» و تهیه‌کنندگی «محمدامین رسولی»، داستان آوارگی شاه منفور پهلوی در مقطع تاریخی ۲۶ دی ۱۳۵۷ تا پنج مرداد ۱۳۵۹ را به زبان مستند روایت می‌کند.

«کابوس نیمه شب» که براساس اسناد و مدارک به جامانده از کتاب خاطرات رجل سیاسی دوران پهلوی و اطرافیان شاه و با استفاده از آرشیو‌های تصویری بنا شده است، در پی ارائه روایتی واقعی از روزگار متلاشی شده فردی است که خود را قدرت برتر می‌دانست.

مستند سریالی «کابوس نیمه شب»، روایتی تصویری است از روزی که مردم با شادمانی، تیتر روزنامه «شاه رفت» را در دست گرفتند تا بدرقه‌گر فرار بی بازگشت شاه از تهران به مقصد مصر باشند تا روزی که مُهر مرگ بر سرنوشت محمدرضا پهلوی حک شد؛ مسیری که ۵۵۰ روز آوارگی، سوغاتش بود. این مستند تاریخی، جمعه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها