استاد حوزه و دانشگاه:

جوانان ما با ادبیات انقلاب و دفاع مقدس آشنا نیستند

حجت‌الاسلام «نظری» با بیان اینکه جوانان ما با ادبیات انقلاب و دفاع مقدس آشنا نیستند، گفت: باید نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان جوان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های آن دوران، قصه‌های مدافعان حرم و‌... آشنا شوند.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 15January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «مجتبی نظری» استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم زیارت عاشورا با موضوع «شخصیت و رشادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» در جمع کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مهمترین ویژگی مکتب سردار سلیمانی، توحید او است، اظهار داشت: الله اکبری که با زبان جاری می‌شود، با الله اکبری که در قلب انسان است، فرق دارد. توحیدی هم که در قلب سردار جاری بود، در وجودش آنچنان متبلور شد که او را به یک مکتب تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه تبیین مکتب سردار سلیمانی نسبت به تبیین شخصیت فردی او، بسیار کم بوده و مطالبه رهبر معظم انقلاب است، افزود: نباید بگذاریم سردار سلیمانی را به عنوان یک فرد معرفی کنند، بلکه باید به عنوان یک مکتب معرفی شود. راه تبدیل شخصیت به یک مکتب نیز شناسایی شاخص‌های فردی و عمومی کردن آن‌ها است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به فعالیت مردم و پرداخت به نقش سردار سلیمانی در فضای مجازی، گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، نقش و عملیات‌های این سردار بیش از پیش در فضای مجازی گسترش یافت. مخصوصا امسال در آستانه شهادت سردار، کشورهای اسلامی به خصوص ایران یک کارزار با عنوان «هشتگ هیرو (قهرمان)» را از اول دی ماه آغاز کردند و این هشتگ در شب شهادت سردار، ترند جهانی شد.

وی افزود: این اقدام به ما نشان داد که می‌توانیم با اتحاد یکدیگر در شبکه‌های مجازی به یک قدرت تبدیل شویم. اگر فعالان فضای مجازی، این فضا را به عنوان یک پتانسیل (نه ابزار سرگرمی) به حساب آورند و به صورت شبکه‌ای عمل کنند، نمونه‌ای از این قدرت را هم‌چون هشتگ هیرو می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام نظری‌ با بیان اینکه جوانان ما با ادبیات انقلاب و دفاع مقدس آشنا نیستند، گفت: باید نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان جوان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های آن دوران، قصه‌های مدافعان حرم و... آشنا شوند؛ چرا که وقتی نسل جدید، ادبیات دفاع مقدس را از یاد ببرد، زبان ما را نیزاز یاد برده و انگیزه دفاع نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت پاسداری از فرهنگ و نقش قابل توجه متولیان فرهنگ در این خصوص، بیان کرد: روزهایی که در تاریخ و فرهنگ ما به ثبت رسیده است نباید تنها در یک روز خلاصه شده و بگذرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که در بازخوانی تاریخ اسلام و انقلاب کمبود داریم. در این راستا باید در ادارات و مراکز مختلف، تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را با جمع تعدادی از کارکنان، بازخوانی کنیم تا واقعیت‌ها و اتفاقاتی که در آن دوران افتاده است در خاطرمان بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار