دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خون شهدای انقلاب بحرین دامن آل خلیفه را خواهد گرفت

انقلاب و قیام مردم بحرین همانند بسیاری از قیام‌های قرن اخیر در دنیا ریشه در ظلم ستیزی و استبدادستیزی مردم آزادی خواه و حق طلب دارد.
کد خبر: ۵۰۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۷ - 16January 2022

قیام مردم بحرین ریشه در ظلم ستیزی آنها داردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روز ۲۶ بهمن‌ برابر با ۱۴ فوریه سالروز انقلاب و قیام مردمی در بحرین است و درست یک ماه به یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین باقی مانده است. انقلاب و قیامی بزرگ و با اهمیت که به‌دلیل ظلم و ستم‌هایی که حکومت آل‌خلیفه در چند دهه اخیر بر مردم به‌خصوص شیعیان مظلوم و ستم دیده این کشور روا داشته است آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.

اعتراض‌های مردمی در بحرین علیه ظلم و ستم سلطنت آل خلیفه بر مردم به خصوص شیعیان مظلوم و رنج کشیده این کشور در اوایل سال ۲۰۱۱ و همزمان با برپایی چندین تظاهرات در کشور‌های عربی خاورمیانه آغاز شد و مردم ناراضی و معترض بحرینی با الهام گرفتن از تظاهرات‌ها و اتفاق‌هایی که در دیگر کشور‌های عربی به خصوص «مصر» و «تونس» که به «بهار عربی» معروف شد علیه ظلم و ستم حکومت به خیابان‌ها آمدند.

امروز یازده سال از این انقلاب و قیام مردمی گذشته است و همچنان شاهد بی‌ عدالتی سیستمی و افزایش آن، کاهش هرچه بیشتر فضای باز سیاسی و افزایش شدید و قابل توجه آزار‌های سیاسی و محدود کردن گسترده حق آزادی بیان در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس، البته با حمایت و پشتیبانی «عربستان سعودی» و «آمریکا» هستیم.

نظام سلطنتی آل خلیفه در بحرین در بهمن ماه یازده سال پیش بود که با موجی عظیم، غافلگیر کننده و قدرتمند از مردم این کشور روبرو شد که با حمایت آمریکا و کمک عربستان سعودی و در سکوت کرکننده مجامع بین‌المللی موفق به سرکوب این اعتراض‌ها شد. روندی که در سال‌های بعد از آن شدت گرفت و تا امروز هم با دستگیری و بازداشت و تبعید سران و رهبران مردمی این انقلاب از جمله آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین و شیخ «علی سلمان» رهبر مخالفان شیعه بحرین همچنان ادامه پیدا کرده است.

اما اوضاع سیاسی بحرین بعد از هدف قرار دادن آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور وارد مرحله‌ای تازه و بحرانی‌تر شد و این اقدام ستمگرانه حکومت آل خلیفه موجب بروز و ایجاد شکاف عمیقی بین رژیم آل خلیفه و اکثریت مردم شیعه بحرین شد که پیامد‌های آن از آن زمان تا امروز نیز همچنان ادامه دارد. البته حکم هفت سال زندان شیخ «علی سلمان» رهبر مخالفان شیعه بحرین نیز آتش و شعله این انقلاب را دوچندان کرده است.

البته در میان تمام سال‌هایی که شاهد انقلاب بحرین بودیم سال ۲۰۱۶ بدترین سال برای مردم مظلوم و بی‌گناه این کشور بود. به صورتی که در این سال ظلم و ستم بر شیعیان این کشور، محدود کردن شدید آزادی‌های عمومی و سرکوب جنبش‌های آزادی خواهی در هیچ سالی به این گستردگی و شدت نبوده است. در واقع مردم بحرین در حالی سال ۲۰۱۶ را به پایان رسانده بودند که بسیاری از فعالان سیاسی و چهره‎های اجتماعی و فرهنگی فقط به دلیل طلب عدالت و کرامت انسانی به زندان‎‌های طولانی مدت محکوم شدند.

حال تمامی این ظلم و جوری که حکومت ظالم و ستمگر «آل خلیفه» تا امروز بر مردم خود روا داشته در شرایطی است که مسئله نخست جهان اسلام «فلسطین» و آزادی «قدس شریف» است و، اما شاهد هستیم که حکومت سلطنتی بحرین نه تنها به مسئله نخست جهان اسلام کوچکترین توجه نشان نداده بلکه اخیرا اقدامات سیاسی و دیپلماتیک پشت پرده سال‌های اخیر خود با رژیم صهیونیستی را عیان کرده و این رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته است.

اقدامات ساختارشکنانه و ستمگرانه رژیم آل خلیفه در مرز‌های داخلی و خارجی بحرین در شرایطی همچنان در همان مسیر گذشته سیاه و تاریک خود ادامه دارد که فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنی مردم انقلابی بحرین به دنبال دستیابی و تحقق مطالبات به حق خود ازجمله اصلاحات سیاسی و آزادی‌های اجتماعی و همچنین آزادی زندانیان سیاسی این کشور هستند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که انقلاب و قیام مردم بحرین همانند بسیاری از قیام‌های قرن اخیر در دنیا ریشه در ظلم ستیزی و استبدادستیزی مردم آزادی خواه و حق طلب دارد. شاید رژیم آل خلیفه توانست در کوتاه مدت با کمک عربستان سعودی و امارات و با حمایت آمریکا قیام خونین مردم بحرین را سرکوب کرده و رهبران آن را دستگیر و روانه زندان کند، اما این خون‌هایی که درخت انقلاب مردم این کشور را آبیاری کرده به زودی و در آینده‌ای نزدیک تاج و تخت این رژیم ظالم را سرنگون کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار