نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت آمادگی دستگاه های استان مرکزی برای استقبال باشکوه از ایام الله فجر

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و ضرورت آمادگی کلیه دستگاه ها برای استقبال قابل توجه در این ایام، گفت: ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام خمینی (ره)، اعتکاف و ایام الله دهه فجر مناسبت‌های مهم پیش رو است که جامعه اسلامی باید برای استقبال از این ایام مهم آمادگی کامل را داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 15January 2022

ضرورت آمادگی دستگاه های استان برای استقبال باشکوه از ایام الله فجر/ جوانان ایران اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی باید در سطح جهان الگو باشندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل مصلی بیت المقدس اراک با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در بزرگداشت حماسه های دی ‌اظهار داشت: خوشبختانه در ایام حماسی دی ماه برنامه های بسیار خوب و فاخری برگزار شد که ویژگی مهم آنها حضور مردم و تلاش مسئولین بود و قابل تقدیر است.

وی افزود: همان گونه که دستگاه های مختلفی از جمله بسیج، سپاه، ناجا و نهادهای مردمی و انقلابی در این ایام با آمادگی کامل خوش درخشیدند و بار دیگر ارزشهای اسلامی و مکتب شهید سلیمانی را احیا نمودند این آمادگی باید در طی دو ماه آینده با قوت حفظ شود.

دری نجف آبادی با اشاره به مناسبت های پیش رو و ضرورت آمادگی کلیه دستگاه ها برای استقبال قابل توجه در این ایام، گفت: ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام خمینی (ره)، اعتکاف و ایام الله دهه فجر مناسبت‌های مهم پیش رو است که جامعه اسلامی باید برای استقبال از این ایام مهم آمادگی کامل را داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری اعتکاف در جامعه می تواند آثار و برکات خوبی داشته باشد و همه باید کمک کنند که این برنامه مهم با تدبیر و رعایت کلیه جوانب به خوبی برگزار شود.

امام جمعه اراک با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در استان گفت: این قرارگاه فرهنگی به منظور هم افزایی و همدلی کلیه دستگاه های فرهنگی برای برگزاری برنامه های اثرگذار فرهنگی در مصلی بیت المقدس اراک تشکیل شده و مسائل فرهنگی مهم در این قرارگاه فرهنگی با قوت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه خیرین سلامت و مدرسه ساز در طی این ایام خوش درخشیدند و حماسه های بزرگی آفریدند، گفت: تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز برای تقویت امر مسجد سازی در استان مرکزی استارت زده شده و نیاز است خیرین و دستگاه های فرهنگی به این اقدام خداپسندانه و مهم بیشتر توجه داشته باشند و اقدامات ماندگاری در حوزه مسجد سازی انجام دهند.

دری نجف آبادی ادامه داد: خیرین مسکن ساز در استان مرکزی نیز اقدامات خوبی برای کمک به نیازمندان انجام دادند که بیش از ۶۵۰ مسکن به همت خیرین مسکن ساز ساخته شده و این تلاش ها باید در همه ابعاد با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به استان مرکزی در طی روزهای آینده و ضرورت برنامه ریزی برای بهره برداری از حضور ایشان و هیئت دولت در استان، گفت: مسئله صنعت و کارخانجات بزرگ استان مرکزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این مسئله در کنار سایر مسائل فرهنگی و اقتصادی در سفر ریاست محترم جمهور به آن پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت مردمی و محتوایی بودن برنامه های ایام الله دهه فجر بیان داشت: تبیین دستاوردهای عظیم ۴۲ ساله انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان از طریق برنامه های فاخر یک ضرورت است که همه دستگاه ها باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید برای اعتلای اسلام و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند و به کارگیری همت و عزم ملی برای دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی و خدمت صادقانه به مردم در این ایام چشمگیر و پر رنگ باشد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی باید در سطح جهان الگو باشند و همه باید در این مسئله همت داشته باشند و همه در ساختن ایرانی قوی همراه با خودکفایی و استقلال همه جانبه به مسئولیت خود به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل برنامه ها در ایام پیش رو باید با محوریت حضور مردم باشد، گفت: استفاده از فرصت ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمت صادقانه به مردم یک ضرورت است.

امام جمعه اراک افزود: ایام پیش رو یک فرصت طلایی در اختیار قرار می دهد که اگر از این فرصت ها استفاده نشود قطعا با مشکلاتی روبه رو می شویم و لذا استفاده از فرصت ها برای برگزاری حضوری مدارس و دانشگاه ها و ایام الله دهه فجر باید چشمگیر باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه های دهه فجر به شکل محله محور و اثرگذار یک ضرورت مهم است که باید از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نظام اسلامی در همه حوزه ها توانمند و غنی است، گفت:لازم است این توانمندی ها باید در همه حوزه ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به پروتکل های بهداشتی و رعایت دستورالعمل ها برای جلوگیری از موج جدید کرونا مورد توجه مردم و مسئولین باشد و استان مرکزی همچون موج های قبلی کرونا باید به خوبی عمل کند و مردم و گروه های جهادی با نقش آفرینی خود حماسه های زیبایی خلق کنند تا شاهد آسیب به معیشت و سلامت مردم نباشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها