مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت نصب رمزینه بر معابر شهر مشهد

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: این ضرورت وجود دارد تا بر روی تندیس‌ شهدا و تابلوی معابر سطح شهر جهت ارائه زندگی‌نامه، تصاویر، سبک زندگی شهدا و مهمترین اقدامات شهدا در دوران حیات دنیایی رمزینه نصب شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ - 15January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و ادای احترام به مقام شهدا اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید، فضای عمومی مشهد است، شهری که در طول سال پذیرا بیش از ۲۵ میلیون زائر بارگاه منور رضوی است.

وی افزود: مهمترین مشخصه این شهر، وجود پربرکت بارگاه امام رضا (ع) است لذا باید به موضوع ایثار و شهادت در مشهدالرضا توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: حرکت خوبی در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا، توسط دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد انجام گرفته و رویکرد حوزه ایثار و شهادت تقویت شده که این اقدامات قابل تقدیر است.

معصومی در ادامه بر ضرورت آشنایی نسل جوان با سیره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: شاید این سئوال برای بسیاری از نوجوانان مطرح شود که شهیدان کاوه، صیاد شیرازی، مفتح، هاشمی‌نژاد و فکوری چه کسانی بودند و چه کار ویژه‌ای انجام دادند که خیابان‌ها به نام آنها مزین شده لذا ضروری است بر روی تندیس‌ شهدا و تابلوی معابر سطح شهر کدهای QR جهت ارائه زندگی‌نامه، تصاویر، سبک زندگی شهدا و مهمترین اقدامات شهدا در دوران حیات دنیایی نصب شود تا نسل جوان از این طریق بتوانند با حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

این مسئول گفت: خوشبختانه اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد رویکرد انقلابی دارند که انتظار می‌رود با تدابیری که اتخاذ می‌شود فضاسازی سطح شهر مزین به تصاویر شهدای استان شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم تمام فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری با رویکرد ایثار و شهادت انجام شود، تا ضمن زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا در جامعه، آرمان شهیدان به نسل جوان منتقل شود.

در این مراسم از مادر شهیدان «سعید» و «ناصر روشن‌روان» و همسر شهید «علی‌اصغر روشن‌روان» و مادر شهیدان «حمیدرضا» و «محمدرضا خلیلی» با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها