ادعای ائتلاف آمریکا؛

آمریکا در پایگاه «بلد» عراق نیرو ندارد

پس از اینکه منابع عراقی از حملات پهپادی به نظامیان آمیریکا در پایگاه بلد خبر داده بودند، ائتلاف آمریکا مدعی شده است که در این پایگاه نیرو ندارد.
کد خبر: ۵۰۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ - 15January 2022

آمریکا در پایگاه «بلد» عراق نیرو نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع عراقی صبح امروز گزارش دادند که سه پهپاد، محل استقرار نظامیان آمریکا در پایگاه هوایی بلد واقع در استان صلاح الدین را هدف حمله قرار داده‌اند.

پس از اعلام این خبر، پایگاه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره این حمله مدعی شد، سه پهپاد به بخش جنوبی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین نزدیک شدند که نیرو‌های محافظ دیدبان‌های بیرونی، این پهپاد‌ها را رؤیت و اطمینان حاصل کردند که آن‌ها متخاصم هستند و به سمت آن‌ها شلیک کردند و پهپاد‌ها نیز محل را ترک کرده‌اند.

ائتلاف آمریکا، اما شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده است که در این پایگاه، مستشاری ندارد که در آن حضور داشته باشند.

خبرگزاری آناتولی ضمن نقل بیانیه ائتلاف آمریکا، گزارش داد: «ائتلاف بین‌المللی، کمترین حضور را در پایگاه‌های عراق برای ارائه خدمات مستشاری و کمک [به نیرو‌های عراقی]دارد، ولی در پایگاه بلد، هیچ نیروی ندارد».

ائتلاف همچنین گفت که نیرو‌های عراقی، برای حمایت از مراکز و پایگاه‌های خود، توانمندی و قدرت لازم را دارند.

در همین ارتباط، «ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» هم شامگاه امروز، بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق را «مسخره» خواند (جزئیات بیشتر).

بیانیه مرکز اطلا‌ع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور در حالی صادر شده بود که وبگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی ضمن تأیید خبر حمله به پایگاه هوایی بلد خبر داده بود که پایگاه هوایی بلد ساعت ۶:۱۰ به وقت محلی با چند پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

منبع مذکور اضافه کرده بود که در پی این حمله در پایگاه بلد آتش رویت شده است، اما میزان خسارت‌های وارده مشخص نیست.

این حمله امروز در حالی انجام شد که از ابتدای سال جاری میلادی، حملات راکتی و پهپادی علیه نیرو‌های آمریکایی در بخش‌های مختلفی از خاک عراق و سوریه تشدید شده است.

رسانه‌ها طی دو هفته گذشته از بیش از ده حمله به پایگاه‌های آمریکا و کاروان‌های لجستیکی این کشور در بخش‌های مختلفی از عراق و شرق و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار