دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دفاع‌پرس خبر داد؛

دریافت ۷۳۰ اثر هنری در بخش «ایثار و فداکاری» جشنواره فجر/ داوری اولیه تمام شد

حبیبی از دریافت ۷۳۰ اثر هنری ده‌گانه در بخش‌ «ایثار و فداکاری» چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خبر داد و گفت: داوری اولیه آثار تمام شده است و فراخوان جهت دریافت اصل آثار را انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۵۰۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 17January 2022

ولی منصوریان/ «محمد حبیبی» هنرمند نقاش و دبیر بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از دریافت حدود ۷۳۰ اثر هنری در این بخش جشنواره فجر خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان کشورمان حجم قابل توجهی اثر هنری در بخش ایثار و فداکاری خلق کردند و به‌ دبیرخانه جشنواره رساندند.

وی از اتمام مرحله اول داوری بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خبر داد و گفت: ان شالله در مرحله بعدی هنرمندانی که آثارشان مورد تایید هیئت داوران قرار گرفته است باید اصل اثر را برای دبیرخانه ارسال کنند و مراحل بعدی داوری را خواهیم داشت تا شاهد یک اتفاق خیلی خوب باشیم.

دبیر بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تصریح کرد: در این بخش جشنواره آثار خیلی خوبی به دبیرخانه رسیده است و داوران نیز داوری خوبی داشتند و در این بخش سه نفر را به ترتیب معرفی خواهیم کرد.

حبیبی در خصوص نمایش آثار این بخش گفت: احتمالا آثار این بخش نیز در کنار سایر آثار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و بخش ویژه‌ای نخواهیم داشت، چراکه قرار بر این بود آثار هنری بخش «ایثار و فداکاری» از دیگر آثار جدا نباشد. معتقدیم کلمه فجر به‌معنی ایثار و فداکاری است لذا این آثار تفکیک ناپذیر است.

این هنرمند نقاش عنوان کرد: هنرمندان در بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر امکان حضور در ۱۰ رشته‌ای که در جشنواره فجر عنوان و مطرح شده بود را داشتند لذا داوران ما در این بخش همان داوران اصلی جشنواره فجر خواهند بود و داوری مجزایی وجود ندارد. به‌عنوان مثال داوری نقاشی بخش ایثار و فداکاری برعهده‌ی داوران نقاشی جشنواره فجر است.

وی اضافه شدن موضوع «ایثار و فداکاری» به جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را یک اتفاق خوب دانست و گفت: ما وقتی حرف از جشنواره فجر انقلاب اسلامی می‌زنیم به‌معنی ایثار و فداکاری است و باید به‌تمام معنا در اختیار این واژه‌ها باشیم. ایثار و فداکاری معنای معنوی روح‌بخشی دارد که فجر نیز چنین معنایی دارد لذا نمی‌توان این دو بخش را از یکدیگر جدا کرد و معتقدم باید تمام آثار جشنواره را همراه با بخش آزاد در یک نمایشگاه قرار داد.

براساس این خبر، بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به صورت ویژه در فراخوان آمده است و هنرمندان می‌توانند همراه ثبت نام و ارسال اثر در بخش طوبای زرین در بخش ایثار و فداکاری هم شرکت کنند. آثار همزمان با حضور داوران بخش‌های مختلف انتخاب و داوری خواهد شد. چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پانزدهم بهمن با دبیرکلی عباس میرهاشمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار