نماینده مردم در مجلس:

تعامل با کشور‌های همسایه موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

جوکار گفت: در شرایط تحریمی تنها راه دور زدن تحریم‌ها داشتن روابط تجاری و تعامل با دیگر کشور‌های دنیا، مخصوصاً کشور‌های منطقه و حوزه شرق است.
کد خبر: ۵۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ - 17January 2022

تعامل با کشورهای همسایه موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به روسیه، اظهار داشت: تنظیم روابط و تعاملات با همه کشور‌ها مهم است هر چه بتوانیم دیپلماسی را با سایر کشور‌ها افزایش دهیم، می‌تواند برای پیشرفت و توسعه کشور اثرگذار باشد؛ مخصوصا انعقاد توافقنامه و قرارداد‌هایی مبنی بر توسعه همه جانبه، تبادل کالا و تجارت و حتی دانش فنی در این حوزه می‌تواند موثر باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه مناسبات عمیق در سطح بین المللی کارساز است، اظهار داشت: در مجامع بین المللی کشور‌ها می‌توانند علیه یا له کشوری نقش آفرینی کنند، بنابراین در زمینه مذاکرات و حقوق بشر افزایش روابط با کشور‌ها می‌تواند موثر باشد.

وی بیان کرد: کشور‌هایی که مانند آمریکا و اعضای اتحادیه اروپایی در حوزه حقوق بشر سیاسی برخورد می‌کنند ما هم باید کشور‌های حامی که به نفع ایران رای دهند داشته تا حرف برای گفتن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: توافقات دوجانبه بین ایران و روسیه می‌تواند کارآمدی و کارسازی خود را داشته باشد، در شرایط تحریمی تنها راه دور زدن آن داشتن روابط تجاری و تعامل با دیگر کشور‌های دنیا، مخصوصا کشور‌های منطقه و حوزه شرق است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار