نماینده مجلس مطرح کرد؛

حمایت مجلس از توسعه روابط ایران و روسیه

آصفری با تاکید بر ضرورت تقویت روابط بین ایران و روسیه، گفت: مجلس از روابط دوجانبه راهبردی ایران و روسیه حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ - 16January 2022

حمایت مجلس از توسعه روابط ایران و روسیه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به روسیه در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با شرق است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که سطح روابط خود را با کشور‌هایی مانند روسیه تقویت کند.

وی بیان کرد: ایران و روسیه ظرفیت اقتصادی بسیار زیادی دارند و باید سطح مبادلات تجاری خود را افزایش دهند.

روسیه در مذاکرات از ایران حمایت کند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره نقش روسیه در مذاکرات وین، گفت: توقع ما از روسیه آن است که در مذاکرات وین حمایت بیشتری از جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و در مذاکرات بر ضرورت رفع کامل تحریم‌ها تاکید کند.

آصفری تصریح کرد: ایران و روسیه باید سطح روابط خود را در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گسترش دهند. انتظار ما از مقامات روسیه آن است که در مجامع بین‌المللی پیگیر رفع کامل تحریم‌های ایران باشند و جلوی فشار‌های بین‌المللی علیه کشورمان را بگیرند.

رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف بین ایران و روسیه است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مخالفان خارجی گسترش روابط ایران و روسیه چه کسانی هستند و هدف آن‌ها چیست، گفت: بیشترین مخالفت‌ها از ناحیه رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود و آنان علاقمند نیستند که سطح روابط ایران با روسیه افزایش یابد و به دنبال آن هستند که بین ایران و روسیه اختلاف ایجاد شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند می‌تواند در منطقه نقش آفرینی کند. البته روسیه برای پیاده کردن برنامه‌ها و اهداف خود خصوصاً در منطقه نیاز به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران دارد و باید نوع روابط ما برد - برد باشد.

آصفری با تاکید بر اینکه مجلس از روابط دوجانبه راهبردی ایران و روسیه حمایت خواهد کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد که هر گونه طرح و یا لایحه‌ای را که بتواند منجر به تسهیل روابط ایران و روسیه شود، به سرعت مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار