معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند

حجت‌الاسلام عادل با تاکید بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، گفت: در پرتو معرفی شخصیت امامزادگان، ظرفیتی در بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۰۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 18January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) با تاکید بر اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، اظهار داشت: در سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت‌هایی در این زمینه (تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور) در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از امامزادگان شخصیت‌های علمی و فرهیخته‌ای بودند که تأثیرگذاری‌های مهمی در سطح جامعه داشتند، افزود: بسیاری از امامزادگان همچون امامزاده یحیی بن زید (ع) فعالیت‌هایی را در زمینه های مختلف داشتند که توسط حُکام جور به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در پرتو معرفی شخصیت امامزادگان، ظرفیتی در بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی و خدمات اجتماعی ایجاد شده است، تصریح کرد: هشت هزار و ۷۶۸ بقعه متبرکه در سامانه جامع مدیریت بقاع متبرکه ثبت شده است.

سلیمانی‌فر: حضور شخصیت‌های فرهنگی ۲۰ کشور کنگره ملی یحیی بن زید

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سلیمانی‌فر دبیر اجرایی کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با برگزاری کنگره امامزاده یحیی بن زید (ع) بنا داریم با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی وحدت را در این دوره حساس تقویت کنیم.

وی یادآور شد: این کنگره از نظر علمی در سطح ملی است اما از جهت اجرایی، کنگره‌ای بین‌المللی است چرا که از ۲۰ کشور دنیا چهره‌های مطرح جهان اسلام و مقاومت در این کنگره حضور دارند.

دبیر اجرایی کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) در پایان خاطرنشان کرد: کنگره ملی یحیی بن زید (ع) ساعت ۸  چهارم بهمن  به فضل الهی و در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل دانشگاه گنبد کاووس برگزار می شود و اختتامیه این کنگره همان روز در حرم این امامزاده عظیم‌الشان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور علما، استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه این استان و سایر مقامات و سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار